کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


اسکن پا با استفاده از اسکنر نوریReviewed by سلگی on May 27Rating: 5.0اسکن پا با استفاده از اسکنر نوریاسکن پا روشی است که در آن می توان به سرعت به مشکلات و عارضه های موجود در پا پی برد.

اسکن پا با استفاده از اسکنر نوری

اسکن پا، اسکن پا با استفاده از اسکنر نوری موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

انواع دستگاه های اسکن پا

اسکن پا به روش های مختلف و همچنین با دستگاه های مختلفی انجام می شود. ما در این قسمت به بررسی انواع اسکنر های پا و مزایا و کاربردهای هر کدام می پردازیم.

اسکنرهای نوری

در این نوع از دستگاه های اسکن پا که جزو ساده ترین دستگاه های اسکن محسوب می شوند، از یک صفحه شیشه ای و تکنولوژی ساده کمک گرفته شده است. یک منبع نور و یک دوربین باعث ایجاد تصویر در صفحه نمایش می شوند. اساس کار این نوع دستگاه ها مشابه اسکنر های کاغذی است. بیمار بر روی یک صفحه شفاف می ایستد و اسکنر تصویر واضحی را از کف پای بیمار ایجاد می کند. این تصاویر اطلاعاتی نظیر میزان قوس کف پا، سایز و ابعاد پا را نشان می دهند.

آشنایی با ضرورت انجام اسکن پا
کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

هرچه قسمت هایی از پا متحمل فشار بیشتری باشند، آن نقاط دارای رنگ روشن تر و یا سفید تری نسبت به سایر نقاط پا که فشار کمتری به آنها وارد می شوند، هستند. در این نوع از دستگاه های اسکن پا، با استفاده از تغییر رنگی که در تصاویر کف پا ایجاد می شود، می توان نقاطی که فشار بیشتری را تحمل می کنند، شناسایی کرد. از این اطلاعات برای ساخت و طراحی بسیاری از ارتز ها، کفی ها و کفش های ارتوپدی استفاده می شود. بنابراین از اسکنر های نوری پا می توان جهت تعیین میزان قوس های کف پا و اندازه گیری طول و عرض پا استفاده کرد.

از معایب این دستگاه اسکن پا می توان به مواردی چون عدم اندازه گیری دقیق فشار در کف پا، عدم آنالیز حرکات هنگام راه رفتن و قدم برداشتن، شبیه سازی نکردن بخش های مختلف پا، عدم آنالیز داده ها و تحلیل ساختار ها و مشکلات پا و غیره اشاره کرد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *