درمان انحراف ستون فقرات


انحراف ستون فقرات ایدیوپاتیک در بزرگسالانReviewed by سلگی on Oct 18Rating: 5.0انحراف ستون فقرات ایدیوپاتیک در بزرگسالانشایع‌ترین نوع انحراف ستون فقرات که بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد نوع ایدیوپاتیک است. در واقع این حالت ادامه اسکولیوز ایدیوپاتیک نوجوانان (AIS) است.

انحراف ستون فقرات ایدیوپاتیک در بزرگسالان

انحراف ستون فقرات، انحراف ستون فقرات ایدیوپاتیک در بزرگسالان موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

انحراف ستون فقرات ایدیوپاتیک در بزرگسالان

شایع‌ترین نوع انحراف ستون فقرات که بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد نوع ایدیوپاتیک است. در واقع این حالت ادامه اسکولیوز ایدیوپاتیک نوجوانان (AIS) است که در دوران نوجوانی نه تشخیص داده شده و نه درمان شده است. در واقع، 80 درصد از موارد شناخته شده اسکولیوز به عنوان ایدیوپاتیک طبقه‌بندی می‌شوند.

درمان انحراف ستون‌فقرات

اهمیت تشخیص انحراف ستون‌فقرات ایدیوپاتیک در نوجوانی

از آنجایی که اشکال خفیف انحراف ستون فقرات ایدیوپاتیک معمولاً با نقص عملکردی همراه نیست، تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار دشوار باشد. این امر می‌تواند منجر به پیشرفت بیماری در سنین نوجوانی و ناآگاهی در بزرگسالی شود. برای نوجوانان، درد ناشی از وضعیت نشانه رایجی برای وجود مشکل در ستون فقرات نیست. اما درد اولین دلیل یک بزرگسالان برای مراجعه به پزشک است. واقعیت ناگوار این است که اگر این بیماران بزرگسال در دوران نوجوانی تشخیص داده می‌شدند و تحت درمان قرار می‌گرفتند، ستون فقرات آنها بسیار سالم‌تر می‌ماند و شرایط آنها برای درمان بسیار آسان‌تر می‌شد. درمان انحرافات کوچکتر، پیچیدگی کمتری دارد. زیرا خفیف‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند، هنوز پیشرفت قابل‌توجهی نداشته‌اند و بدن زمان کافی برای تطبیق با آنها نداشته است.

درد مربوط به عصب در انحراف ایدیوپاتیک

در حالی که درد کمر، شانه و گردن یک شکایت رایج بزرگسالان مبتلا است، درد مربوط به عصب یکی دیگر از علائم رایج است. به ویژه دردی که به دلیل فشرده شدن عصب ناشی از نیروی نامتعادل ناشی از انحراف به پاها منتقل می‌شود. تغییرات وضعیتی مرتبط به نوع ایدیوپاتیک در بزرگسالان شامل خم شدن یک‌طرف به یک سو و وضعیت کلی ناهموار است که بر تقارن طبیعی بدن تاثیر می‌گذارد. تغییرات وضعیتی مربوط به این بیماری در حالت خم شدن به جلو بیشتر جلب توجه می‌کند.

سایر علائم انحراف ستون فقرات ایدیوپاتیک بزرگسالان

برخی از علائم رایج اسکولیوز ایدیوپاتیک بزرگسالان به شرح زیر است:

  • کمر درد
  • درد شانه و گردن
  • سرایت درد به پاها
  • تکیه یکطرفه به یک سو
  • ناصافی شانه‌ها
  • باسن ناهموار

از آنجایی که اسکولیوز یک وضعیت متغیر است، بیماران مختلف، علائم و سطوح شدت بسیار متفاوتی را تجربه می‌کنند. هیچ تجربه یکسانی در مبتلایان اسکولیوز وجود ندارد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *