درمان انحراف ستون فقرات


تشخیص انحراف ستون فقرات در کودکانReviewed by سلگی on Oct 14Rating: 5.0تشخیص انحراف ستون فقرات در کودکانستون فقرات، عضوی از بدن است که همواره فشار زیادی را تحمل می‌کند. بنابراین بیشتر مستعد آسیب ناشی از فعالیت بیش از حد، به ویژه در کودکان مبتلا به انحراف ستون فقرات است. متخصصان ستون فقرات کودکان در مراکز ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی درمانی مرتبط می‌دانند که چگونه ستون فقرات می‌تواند با رشد کودک یا نوجوان شما تغییر کنند.

تشخیص انحراف ستون فقرات در کودکان

انحراف ستون فقرات، تشخیص انحراف ستون فقرات در کودکان موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

تشخیص انحراف ستون فقرات در کودکان

ستون فقرات، عضوی از بدن است که همواره فشار زیادی را تحمل می‌کند. بنابراین بیشتر مستعد آسیب ناشی از فعالیت بیش از حد، به ویژه در کودکان مبتلا به انحراف ستون‌فقرات است. متخصصان ستون فقرات کودکان در مراکز ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی درمانی مرتبط می‌دانند که چگونه ستون فقرات می‌تواند با رشد کودک یا نوجوان شما تغییر کنند.

اگر فکر می‌کنید کودک شما ممکن است اسکولیوز داشته باشد، با پزشک اطفال کودک خود صحبت کنید و در مورد انجام غربالگری اسکولیوز سوال کنید. اشعه ایکس، تشخیص اسکولیوز را تأیید می‌کند. این عارضه معمولاً به عنوان انحراف یا انحنای جانبی بیش از 10 درجه ستون فقرات تعریف می‌شود. تشخیص زودهنگام در درمان آن مهم است. در حالی که اکثر کودکان مبتلا اثرات طولانی مدت مضری ندارند، برخی از موارد در صورت عدم درمان منجر به مشکلات جدی در مراحل بعدی زندگی می‌شوند.

درمان انحراف ستون فقرات

عوارض انحراف ستون‌فقرات در کودکان

عوارض طولانی مدت این بیماری در کودکان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بدشکلی آشکار ستون فقرات
  • کمردرد مداوم
  • مشکلات قلبی و ریوی

روش تشخیص انحراف ستون فقرات در کودکان

اگر کودک شما مبتلا به اسکولیوز است، با انجام معاینات منظم و اشعه ایکس برای نظارت بر میزان انحنای ستون فقرات کودک در حین رشد، او را سالم و با اعتماد به نفس نگه دارید. در حالی که به نظر می‌رسد اسکولیوز دختران و پسران را به یک میزان درگیر می‌کند، دختران هفت تا هشت برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به این عارضه هستند. این انحراف ممکن است در طول جهش رشد نوجوانان بدتر شود. (منظور از دوره جهش رشد نوجوان، سنین 9 تا 13 سالگی در دختران و سنین 12 تا 16 سالگی در پسران است.) هنگامی که رشد کودک شما کامل شد، انحراف خفیف (کمتر از 30 درجه) احتمالا بدتر نخواهد شد. درمان اسکولیوز از توجه ساده به ستون فقرات کودک تا استفاده از بریس پشت یا حتی جراحی اصلاحی در موارد شدید متغیر است.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *