درمان انحراف ستون فقرات


علائم انحراف ستون فقرات در بزرگسالانReviewed by سلگی on Oct 16Rating: 5.0علائم انحراف ستون فقرات در بزرگسالانعلائم رایج انحراف ستون فقرات می‌توانند شامل تغییرات وضعیتی باشند که بر تقارن طبیعی بدن تأثیر می‌گذارند. اغلب این تغییر وضعیت با احساس درد در بزرگسالان همراه است.

علائم انحراف ستون فقرات در بزرگسالان

انحراف ستون فقرات، علائم انحراف ستون فقرات در بزرگسالان موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

علائم انحراف ستون فقرات در بزرگسالان

انحراف ستون فقرات نیروی زیادی را به صورت نامتعادل به بدن وارد می‌کند که نه تنها بر ستون فقرات، بلکه بر اعصاب و عضلات اطراف آن نیز تأثیر می‌گذارد. علائم رایج اسکولیوز می‌توانند شامل تغییرات وضعیتی باشند که بر تقارن طبیعی بدن تأثیر می‌گذارند. اغلب این تغییر وضعیت با احساس درد در بزرگسالان همراه است. در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل علائم این بیماری در بزرگسالان بپردازیم.

درد، اولین علامت انحراف ستون‌فقرات در بزرگسالان

دلیل وجود درد در اسکولیوز بزرگسالان مربوط به بلوغ اسکلتی است. افرادی که دیگر در حال رشد نیستند، در برابر فشار ناشی از انحنای غیرطبیعی آسیب‌پذیر هستند و این می‌تواند توسط ستون فقرات و عضلات و اعصاب اطراف آن احساس شود. بیماران بزرگسال، اغلب برای تشخیص و درمان همین درد است که به پزشک و متخصص مراجعه می‌کنند. در حالی که اغلب در نوجوانان، تغییرات وضعیتی به عنوان اولین علائم این بیماری محسوب می‌شوند.

همچنین افراد مبتلا ممکن است در قسمت پایین کمر احساس سختی و سفتی داشته باشند. سختی و سفتی کمر می‌تواند یک علامت شایع مرتبط با این عارضه باشد. همانطور که بدن سعی می‌کند خود را با انحنای غیرطبیعی ستون فقرات وفق دهد، ماهیچه‌ها و رباط‌ها ممکن است در اثر فعالیت بیش از حد کشیده شوند.

درمان انحراف ستون فقرات

معرفی سایر علائم انحراف ستون فقرات در بزرگسالان

از جمله سایر علائم این عارضه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناصافی شانه‌ها
  • برجسته‌تر بودن یک سر شانه نسبت به دیگری
  • ناهمواری کمر
  • بالاتر بودن یک لگن نسبت به دیگری
  • بیرون‌زدگی یک طرف قفسه سینه به جلو
  • برجستگی یک‌طرفه پشت حین خم شدن به جلو

در اکثر موارد اسکولیوز، ستون فقرات علاوه بر انحنای به پهلو، دچار چرخش یا پیچش نیز می‌شود. این باعث بیرون‌زدگی بیشتر دنده‌ها یا ماهیچه‌های یک طرف بدن نسبت به طرف دیگر بدن می‌شود. انواع مختلفی از این بیماری وجود دارند که می‌توانند در بزرگسالان بروز کنند. اما دو نوع ایدیوپاتیک و دژنراتیو بیشتر از بقیه، بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در آینده بیشتر در مورد علائم رایج مرتبط با آنها صحبت خواهیم کرد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *