درمان انحراف ستون فقرات


ریسک فاکتورها و عوارض انحراف ستون فقراتReviewed by سلگی on Oct 28Rating: 5.0ریسک فاکتورها و عوارض انحراف ستون فقراتافراد مبتلا به انحراف ستون فقرات دارای انحنای بیش از حد ستون فقرات هستند. ستون فقرات این افراد ممکن است شبیه حرف C یا S باشد.

ریسک فاکتورها و عوارض انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات، ‌ریسک فاکتورها و عوارض انحراف ستون فقرات موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

ریسک فاکتورها و عوارض انحراف ستون فقرات

انحراف ستون‌فقرات، انحنای غیر طبیعی ستون فقرات است. ستون فقرات شما ستون بدن شماست. ستون فقرات همه به طور طبیعی کمی خمیده است. اما افراد مبتلا به اسکولیوز دارای انحنای بیش از حد ستون فقرات هستند. ستون فقرات این افراد ممکن است شبیه حرف C یا S باشد.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون‌فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

ریسک فاکتورهای انحراف ستون‌فقرات

عوامل خطر برای ایجاد شایع‌ترین نوع انحراف ستون‌فقرات عبارتند از:

سن: علائم و نشانه‌ها معمولا در نوجوانی شروع می‌شوند.

جنسیت: اگرچه هم پسران و هم دختران تقریباً با سرعت یکسانی به اسکولیوز خفیف مبتلا می‌شوند، دختران در معرض خطر بسیار بالاتری برای شدید شدن انحراف هستند.

سابقه خانوادگی: این بیماری می‌تواند در خانواده‌های دارای سابقه بیماری ایجاد شود، اما کودکان مبتلای بسیاری نیز سابقه خانوادگی این بیماری را ندارند.

عوارض انحراف ستون فقرات

در حالی که اکثر افراد مبتلا به انحراف ستون فقرات، دارای شکل خفیف این اختلال هستند، این بیماری گاهی اوقات ممکن است با عوارض زیر همراه باشد:

مشکلات تنفسی: در اسکولیوز شدید، قفسه سینه ممکن است به ریه‌ها فشار بیاورد و تنفس را دشوارتر کند.

مشکلات کمر: افرادی که در کودکی به اسکولیوز مبتلا بودند ممکن است در بزرگسالی بیشتر به کمردرد مزمن مبتلا شوند، به خصوص اگر انحنای غیرطبیعی آنها درمان نشده باشد.

مشکلات ظاهری: همانطور که بیماری بدتر می‌شود، می‌تواند تغییرات محسوس‌تری ایجاد کند. از جمله ناهمواری باسن و شانه‌ها، دنده‌های برجسته، و خمیدگی کمر و تنه به پهلو.

اسکولیوز بر چه اندام‌هایی تاثیر می‌گذارد؟

ستون فقرات خمیده، اغلب برای جبران عدم تعادل، بر نحوه نگه داشتن گردن، شانه‌ها، باسن، بازوها یا پاهای کودک تاثیر می‌گذارد. در موارد خفیف، تغییر شکل کمتر قابل توجه است و خطر کمتری برای اندام‌های داخلی دارد. در نوع شدید بیماری (بیشتر از 80 درجه) به طور بالقوه نه تنها می‌تواند بر ستون فقرات و قفسه سینه تاثیر بگذارد، بلکه ممکن است در نهایت قلب، ریه‌ها و سایر اندام‌های داخلی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *