درمان انحراف ستون فقرات


‌درجات شدت انحراف ستون فقراتReviewed by سلگی on Oct 25Rating: 5.0‌درجات شدت انحراف ستون فقراتیکی از جنبه‌های مهم اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات وجود انواع مختلفی از بیماری و در عین حال طیف گسترده‌ای از شدت بیماری است.

‌درجات شدت انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات، ‌درجات شدت انحراف ستون فقرات موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

درجات شدت انحراف ستون فقرات

یکی از جنبه‌های مهم اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات وجود انواع مختلفی از بیماری و در عین حال طیف گسترده‌ای از شدت بیماری است. این دو عامل تحت تاثیر متغیرهای زیادی از جمله سن بیمار، محل انحراف و سلامت کلی بیمار هستند. به همین دلیل تجربه هر فرد را از نحوه تأثیر آن بر بدن متفاوت است. اساساً نحوه تأثیر اسکولیوز بر بدن برای هر فرد متفاوت است. به همین دلیل بسیار مهم است که برنامه‌های درمانی کاملاً سفارشی شوند تا به ویژگی‌های هر بیمار و شرایط آنها رسیدگی شود.

معمولا اسکولیوز به عنوان یک بیماری پیشرونده بدتر می‌شود، به خصوص اگر به طور پیشگیرانه درمان نشود. این بدان معنی است که احتمالاً میزان انحنای غیرطبیعی ستون فقرات همراه با علائم مرتبط آن افزایش می‌یابد. به طور کلی، اثرات اصلی این بیماری بر بدن مربوط به عدم تقارن کلی و بروز درد است. اما این اثر می‌تواند بر اساس تعدادی از عوامل تغییر کند، که دو مورد از مهمترین آنها نوع و شدت بیماری است.

درمان انحراف ستون‌فقرات

درجه‌بندی شدت انحراف ستون‌فقرات

شدت انحراف ستون فقرات، متغیر مهمی است که طراحی برنامه‌های درمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این متغیر با اندازه‌گیری کمیتی به نام «زاویه کاب» تعیین می‌شود. زاویه کاب بیمار وضعیت بیماران را در مقیاس شدت خفیف، متوسط، شدید یا بسیار شدید قرار می‌دهد.

  • اسکولیوز خفیف: اندازه‌گیری زاویه کاب بین 10 تا 25 درجه
  • اسکولیوز متوسط: اندازه‌گیری زاویه کاب بین 25 تا 40 درجه
  • اسکولیوز شدید: اندازه‌گیری زاویه کاب بین 50 تا 80 درجه
  • اسکولیوز بسیار شدید: اندازه‌گیری زاویه کاب بیشتر از 80 درجه

نکته مهم این است هر درجه از وضعیت به اندازه خود بیمار منحصر به فرد است. به طور کلی، هر چه زاویه کاب بالاتر باشد، وضعیت حادتر بوده و احتمال ایجاد علائم قابل توجهی مانند تغییرات وضعیتی و درد بیشتر است، اگرچه درد در بزرگسالان شایع‌تر است.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *