آشنایی با ضرورت انجام اسکن پا

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


روش های اسکن پاReviewed by سلگی on Jun 5Rating: 5.0روش های اسکن پااسکن پا روشی است که در آن می توان به سرعت به مشکلات و عارضه های موجود در پا پی برد.

روش های اسکن پا

اسکن پا، روش های اسکن پا موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

انواع روش های اسکن پا

اسکن پا به روش های مختلفی انجام می گیرد که ما در اینجا به سه نوع مهم و رایج آنها اشاره می کنیم. اولین اسکنر پا، اسکنر های نوری هستند که اساس کار ساده ای داشته و با استفاده از اسکن کف پا اطلاعاتی نظیر قوس  و صافی کف پا و همچنین سایز و طول پاها را نمایش می دهند. دومین نوع اسکنر، اسکنر های سه بعدی هستند.

اسکن پا با استفاده از اسکنرهای سه بعدی اطلاعات بیشتری نسبت به اسکنر های نوری در اختیار پزشک قرار می دهد این نوع از اسکنر، با ارائه یک تصویر سه بعدی از پا، اطلاعات دقیقی را برای ساخت انواع کفی ها و ارتز ها ارائه می کند. اما همچنان دارای محدودیت هایی نیز  می باشد. اسکنر های سه بعدی پا نمی توانند اطلاعات و مشکلات پا را در هنگامی افزایش فشار و یا قدم برداشتن ارائه دهند و برای اسکن پا نیاز است که پا در حالت معلق قرار گیرد. بنابراین این نوع اسکنر نیز به خوبی نمی تواند پاسخگوی کاملی برای بررسی مشکلات پا و همچنین الگوی مناسبی برای تهیه بسیاری از ارتز های حرکتی باشد.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

اسکن داینامیک فشاری

یکی از بهترین و پیشرفته ترین روش های اسکن پا، استفاده از اسکنرهای فشاری است. این نوع اسکنرها دارای تعداد بسیار زیادی سنسوری های مکانیکی هستند که فشار وارد شده بر نقاط کف پا را به صورت دقیق اندازه گیری می کنند. سپس اطلاعات به دست آمده را با نرم افزارهای مربوطه تجزیه و تحلیل می کنند. همچنین طراحی سه بعدی نیز از پا ایجاد می کند که می توان این طراحی را به دستگاه تراش اتوماتیک ارسال نمود. در این صورت ارتز،کفی طبی، کفش طبی و هر گونه وسیله کمک حرکتی که نیاز به قالب گیری و طراحی متناسب با سایز پای فرد داشته باشد، به طور دقیق با اطلاعاتی که از اسکنر دریافته شده است، تهیه می شود.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *