آشنایی با ضرورت انجام اسکن پا

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


اسکن پا و کاربرد آن در ارتوپد فنیReviewed by سلگی on Jun 7Rating: 5.0اسکن پا و کاربرد آن در ارتوپد فنیاسکن پا روشی است که در آن می توان به سرعت به مشکلات و عارضه های موجود در پا پی برد.

اسکن پا و کاربرد آن در ارتوپد فنی

اسکن‌ پا، اسکن پا و کاربرد آن در ارتوپد فنی موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

اسکن پا، یکی از مراحل مهم در ارتوپدی فنی

اسکن‌پا یکی از مراحل مهم در ارتوپدی فنی به شمار می رود. ساخت وسایل کمک حرکتی مانند انواع ارتز ها، بریس، کفش های طبی و ارتوپدی همگی توسط ارتوپد های فنی طراحی و ساخته می شوند. بسیاری از این وسیله ها مانند انواع کفی های طبی به صورت از پیش ساخته وجود دارند. اما سایر وسایل کمک حرکتی مانند انواع کفش های طبی و کفش های ارتوپدی باید مناسب با سایز و شرایط فرد طراحی و ساخته شوند. بنابراین قالب گیری از پا و به دست آوردن سایز، طول و عرض برای طراحی کفش ها و کفی ها لازم است.

همچنین نوع مشکل فرد نیز باید به دقت مشخص شود. به عنوان مثال اگر فردی دارای قوس بیش از حد در کف پا باشد، برای جبران این قوس و راه رفتن صحیح نیاز به کفی های طبی دارد که قوس موجود در پا را در حد تعادل نگه دارد. اندازه بالشتک کفی طبی برای پوشاندن قوس باید به دقت اندازه گیری شود. بنابراین نیاز است که این کار به  صورت دقیق و با دستگاه دیجیتالی صورت گیرد. اسکن پا روشی است که با استفاده از آن می توان اطلاعات دقیقی از ساختار و مشکلات پا را در کوتاهترین زمان ممکن  بدست آورد.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

ارتوپد های فنی معمولا برای قالب گیری از پا از اسکنر های دیجیتالی استفاده می کنند. در واقع امروزه بسیاری از کارهای فنی به وسیله ماشینهای دیجیتالی انجام می گیرد. در گذشته ساخت بسیاری از وسایل کمک حرکتی به روش سنتی و دستی انجام می گرفت. اما امروزه هم قالب گیری، طراحی و تعیین سایز با استفاده از اسکن پا انجام می گیرد و هم ساخت ارتز ها با استفاده از دستگاه های تراش اتوماتیک صورت می گیرد. در واقع استفاده از اسکنر های دیجیتالی قدم بزرگی در جهت ساخت دقیق وسایل کمک حرکتی به شمار می رود.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *