درمان انحراف ستون فقرات


انحراف ستون فقرات دژنراتیو در بزرگسالانReviewed by سلگی on Oct 23Rating: 5.0انحراف ستون فقرات دژنراتیو در بزرگسالانانحراف ستون فقرات دژنراتیو تمایل دارد در افراد بالای 40 سال بروز کند. زیرا در این سن دژنراسیون ستون فقرات، شروع به تأثیرگذاری بر یکپارچگی و عملکرد ستون فقرات می‌کند.

انحراف ستون فقرات دژنراتیو در بزرگسالان

انحراف ستون فقرات، انحراف ستون فقرات دژنراتیو در بزرگسالان موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

انحراف ستون فقرات دژنراتیو در بزرگسالان

انحراف ستون‌فقرات دژنراتیو معمولا افراد بالای 40 سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زیرا در این سنین دژنراسیون ستون فقرات، که می‌تواند یک بخش طبیعی از سالخوردگی باشد، شروع به تأثیرگذاری بر یکپارچگی و عملکرد ستون فقرات می‌کند. علاوه بر این، تأثیر تجمعی انتخاب سبک زندگی مانند عدم حفظ وزن مناسب، داشتن یک زندگی بی‌تحرک، وضعیت بد مزمن، و بلند کردن مکرر اجسام سنگین به‌طور نادرست می‌تواند در پیشرفت این بیماری تاثیر چشم‌گیری داشته باشد.

چه کسانی باید از بریس یا ارتوز استفاده کنند؟
درمان انحراف ستون‌فقرات

روند پیشرفت انحراف ستون‌فقرات دژنراتیو

در این نوع انحراف ستون‌فقرات معمولاً دیسک‌های بین مهره‌ای ستون فقرات هستند که شروع به تخریب می‌کنند. از آنجایی که این دیسک‌ها چندین عملکرد مهم را انجام می‌دهند، این امر می‌تواند توانایی ستون فقرات را برای حفظ انحنای سالم و طبیعی خود به خطر بیندازد. دیسک‌های بین مهره‌ای دارای یک لایه بیرونی سخت و بادوام هستند که ساختار ستون فقرات را ایجاد می‌کند. همچنین یک فضای داخلی ژل مانند نرمی دارند که انعطاف‌پذیری ستون فقرات را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، دیسک‌ها به‌عنوان ضربه‌گیر ستون فقرات عمل می‌کنند و باعث می‌شوند که مهره‌ها (استخوان‌های ستون فقرات) به یکدیگر ساییده نشوند.

هنگامی که دیسک‌های ستون فقرات شروع به زوال می‌کنند، ممکن است دچار کم‌آبی شوند. همچنین ممکن است ارتفاع خود را از دست بدهند و این بر ساختار ستون فقرات تاثیر می‌گذارند. در نهایت زوال این دیسک‌ها باعث ناهماهنگی و ایجاد انحنای غیرطبیعی ستون فقرات می‌شود.

علائم انحراف ستون فقرات دژنراتیو

برخی از علائم رایج انحراف ستون‌فقرات دژنراتیو عبارتند از:

  • با تحلیل رفتن ستون فقرات، کمردرد به تدریج افزایش می‌یابد
  • کمردردی که در صبح بدتر می‌شود
  • افزایش کمردرد پس از مدت طولانی ایستادن و یا راه رفتن
  • تغییرات وضعیتی که بر تقارن کلی بدن تأثیر می‌گذارند

در حالی که سرعت پیشرفت اسکولیوز دژنراتیو پس از رسیدن به بلوغ اسکلتی و حذف محرک بزرگ رشد، کاهش می‌یابد، اما در طی بزرگسالی همچنان وجود دارد. زمانی که این انحراف در ستون فقرات ایجاد می‌شود، پیشرفت بیماری نیز می‌تواند افزایش یابد. به همین دلیل است که درمان پیشگیرانه صرف نظر از سن همیشه بهترین انتخاب است.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *