درمان انحراف ستون فقرات


درمان و اصلاح انحراف ستون فقراتReviewed by سلگی on Oct 9Rating: 5.0درمان و اصلاح انحراف ستون فقراتدرمان انحراف ستون فقرات به درجه بیماری و سن بیمار بستگی دارد. اگر اسکولیوز در مرحله اولیه باشد و انحراف آن جزئی باشد، درمان شامل تمرینات فیزیوتراپی برای تقویت عضلات و اصلاح وضعیت بدن و ستون فقرات خواهد بود. در این مطلب با ما همراه باشید تا با درمان و نحوه اصلاح این بیماری آشنا شوید.

درمان و اصلاح انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات، درمان و اصلاح انحراف ستون فقرات موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

درمان و اصلاح انحراف ستون فقرات

درمان انحراف ستون‌فقرات به درجه بیماری و سن بیمار بستگی دارد. اگر اسکولیوز در مرحله اولیه باشد و انحراف آن جزئی باشد، درمان شامل تمرینات فیزیوتراپی برای تقویت عضلات و اصلاح وضعیت بدن و ستون‌فقرات خواهد بود. در این مطلب با ما همراه باشید تا با درمان و نحوه اصلاح این بیماری آشنا شوید.

درمان انحراف ستون فقرات

نحوه اصلاح انحراف ستون‌فقرات

اگر انحنای بین 20 تا 40 درجه باشد، درمان شامل استفاده از بریس ارتوپدی و فیزیوتراپی خواهد بود. در مورد اسکولیوز در کودکان، ممکن است توصیه شود که از مهار کالابیس استفاده کنید، که معمولا توسط مراکز ویژه‌ای ارائه می شود. هدف استفاده از این وسیله حفظ انحنا است تا با رشد کودک بدتر نشود. از مزایای این بریس این است که از مواد نرم ساخته شده، به راحتی بسته می‌شود و بیمار را قادر به راه رفتن و ایستادن می‌کند. پس از آن کودک در هنگام بستن بریس احساس ناراحتی نمی‌کند. این بریس مخصوصاً برای اسکولیوز در نوزادان توصیه می‌شود.

در این حالت، تمرینات فیزیوتراپی نیز باید با نوزاد انجام شود تا وضعیت نادرست بدن برطرف شود. اگر این انحراف در کودکان در سنین پایین ظاهر شود، پیش‌آگهی آن می‌تواند بدتر شود زیرا رشد، تمایل به انحراف ستون‌فقرات را افزایش می‌دهد. به همین دلیل مهم است که درمان اسکولیوز در اسرع وقت شروع شود.

درمان انحراف ستون فقرات با جراحی

در مورد انحراف شدید، راه حل جراحی است. این روش درمانی، انحراف را اصلاح می‌کند و ستون فقرات در موقعیت آناتومیک صحیح تثبیت می‌شود. پس از جراحی باید تمرینات فیزیوتراپی برای بازیابی تحرک و بهبود توان عضلانی انجام شود. اصلاح انحراف ستون‌فقرات و تلاش برای جلوگیری از بدتر شدن آن برای جلوگیری از سایر مشکلات جسمی و روانی ضروری است. این انحراف می‌تواند باعث درد در سایر مفاصل مانند باسن و پاها و همچنین کاهش ظرفیت ریه و خستگی مزمن شود. بدشکلی پشت و ظاهر قوز نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکلات روانی در کودکان شود. درمان به موقع آن برای پیشگیری از این عوارض ضروری است.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *