کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


طبقه بندی انواع انحراف ستون فقراتReviewed by سلگی on Oct 21Rating: 5.0طبقه بندی انواع انحراف ستون فقراتانحراف ستون فقرات بین 2 تا 3 درصد از جمعیت را مبتلا می‌کند. اسکولیوز یک انحنای جانبی غیر طبیعی ستون فقرات است و اشکال مختلفی دارد.

طبقه بندی انواع انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات، طبقه بندی انواع انحراف ستون فقرات موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

طبقه بندی انواع انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات بین 2 تا 3 درصد از جمعیت را مبتلا می‌کند. اسکولیوز یک انحنای جانبی غیر طبیعی ستون فقرات است و اشکال مختلفی دارد. علت اسکولیوز و سن بیمار رایج‌ترین راه برای طبقه‌بندی این بیماری هستند. همه انواع این بیماری شامل درجاتی از خمیدگی ستون فقرات است، برخی از آنها بدتر از انواع دیگر هستند. تحقیقات جدیدتر در آزمایش ژنتیکی‌، بینش جدیدی را در مورد علت احتمالی انحنای ستون فقرات نشان داده است.

درمان انحراف ستون فقرات

انواع مختلف انحراف ستون‌فقرات

انحراف ستون‌فقرات یک وضعیت بسیار متغیر است. این بیماری در انواع مختلفی وجود دارد و می‌تواند با طیف وسیعی از سطوح شدت ایجاد شود. همچنین این وضعیت می‌تواند طیف گسترده‌ای از علائم را نیز ایجاد کند. در حالی که این بیماری در بین کودکان و نوجوانان شایع‌تر است، بزرگسالان را نیز مبتلا می‌کند. آزمایش ژنتیک ممکن است به ما کمک کند تا در آینده با دقت بیشتری نوع آن را مشخص کنیم. راه‌های زیادی برای تعیین تفاوت بین اشکال مختلف این بیماری وجود دارند. رایج‌ترین روش طبقع‌بندی این بیماری استفاده از علت زمینه‌ای آن است. اکثر متخصصان معتقدند این بیماری در سه دسته کلی طبقه‌بندی می‌شود: ایدیوپاتیک، مادرزادی و عصبی عضلانی.

طبقه‌بندی انواع مختلف انحراف ستون فقرات

نوع ایدیوپاتیک: ایدیوپاتیک شایع‌ترین نوع اسکولیوز است. این بدان معنی است که علت آن ناشناخته است یا اینکه هیچ عامل واحدی در ایجاد بیماری وجود ندارد.

اشکال مادرزادی: اسکولیوز ناشی از نقص ستون فقرات در بدو تولد است. این معمولاً در سنین خیلی زودتر از اشکال ایدیوپاتیک اسکولیوز تشخیص داده می شود.

اسکولیوز عصبی عضلانی: نوعی انحنای ستون فقرات است که به دلیل وجود یک بیماری دیگر ایجاد می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به دیستروفی عضلانی یا فلج مغزی اشاره کرد. این شکل از انحراف بسیار سریعتر از سایرین پیشرفت می‌کند.

دانستن نحوه طبقه‌بندی این بیماری می‌تواند بسیار مهم باشد. زیرا ممکن است یک دانش اصولی در مورد نحوه درمان یک نوع خاص از این بیماری را ارائه دهد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *