کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


کف پای صاف و نحوه تشخیص آنReviewed by سلگی on Sep 13Rating: 5.0کف پای صاف و نحوه تشخیص آنافراد مبتلا به کف پای صاف که به آن کف پای والگوس نیز می گویند، قوس ندارند یا قوس بسیار پایینی دارند. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد در کف پای خود دارای قوس بسیار کمی است یا اصلا هیچ قوسی ندارد. به این معنی که یک یا هر دو پای او به صورت کاملا صاف روی زمین قرار می‌گیرد. در ادامه به نحوه تشخیص این عارضه می‌پردازیم.

کف پای صاف و نحوه تشخیص آن

کف پای صاف، کف پای صاف و نحوه تشخیص آن موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

کف پای صاف و نحوه تشخیص آن

افراد مبتلا به کف پای صاف که به آن کف پای والگوس نیز می‌گویند، قوس ندارند یا قوس بسیار پایینی دارند. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد در کف پای خود دارای قوس بسیار کمی است یا اصلا هیچ قوسی ندارد. به این معنی که یک یا هر دو پای او به صورت کاملا صاف روی زمین قرار می‌گیرد. در ادامه به نحوه تشخیص این عارضه می‌پردازیم.

درمان کف پای صاف بدون جراحی
کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف‌پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

آناتومی کف پای طبیعی

پای انسان دارای 33 مفصل است که 26 استخوان مختلف را در کنار هم نگه می‌دارند. همچنین شامل بیش از 100 ماهیچه، رباط و تاندون است. در حالت صافی‌کف پا، قوس داخلی از بین می‌رود. قوس پا، فنری برای راه رفتن فراهم می‌کند و به توزیع وزن بدن بر روی پاها و ساق‌ها کمک می‌کند. ساختار قوس‌ها تعیین‌کننده نحوه راه رفتن فرد هستند. قوس‌ها باید هم قوی و هم انعطاف‌پذیر باشند تا فشارها را تحمل کنند و کل بدن را پشتیبانی کنند. تاندون تیبیال خلفی نقش اصلی را در آناتومی کف پا ایفا می‌کند.

آناتومی و عوارض کف‌پای‌ صاف

هنگامی که افراد مبتلا به کف‌پای صاف هستند، کالکانئوس یا استخوان پاشنه، هنگام ایستادن و راه رفتن به سمت داخل فرو می‌رود. این پدیده به عنوان والگوس شناخته می شود. این امر همچنین می‌تواند باعث شود انگشتان پا به سمت خارج قرار گیرند. این وضعیت پا اغلب باعث دردی می‌شود که حتی می تواند از راه رفتن نیز جلوگیری کند. متاتارسالژی نیز می‌تواند همراه با این نوع بدشکلی پا ایجاد شود.

تشخیص کف‌پای صاف

 به طور معمول، زمانی که فرد می ایستد، زیر قسمت داخلی پا یک قوس وجود دارد، زیرا قسمت داخلی کف پا کمی از سطح زمین بالاتر قرار می‌‌گیرد. در حالت صافی کف پا، کف داخلی پا ممکن است با زمین برخورد کند. این عارضه حالت عکس عارضه پای توخالی است که در آن قوس پا بیش از حد معمول است. صافی کف‌پا فقط در صورتی نیاز به درمان دارد که باعث ناراحتی در پا شود، نشان دهنده یک اختلال زمینه ای باشد یا باعث ناراحتی در جای دیگری از بدن شود. برخی از افراد می توانند این نوع بدشکلی را بدون اینکه از آن رنج ببرند، داشته باشند. به طور کلی انتخاب یک کفش پای صاف همراه با یک جفت کفی ارتوپدی برای تسکین درد کافی است.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *