درمان کف پای صاف و صافی کف پا


درمان‌های غیر جراحی کف پای صاف بزرگسالانReviewed by سلگی on Oct 4Rating: 5.0درمان‌های غیر جراحی کف پای صاف بزرگسالانتشخیص کف پای صاف معمولاً شامل معاینه بصری پا است که توسط متخصص پا انجام می‌شود. درمان‌ها ممکن است شامل داروهای مسکن بدون نسخه، ارتوز حمایت‌کننده قوس پا، تمرینات ورزشی پا و به‌ندرت جراحی باشد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی درمان‌های غیر جراحی صافی کف پا بپردازیم.

درمان‌های غیر جراحی کف پای صاف بزرگسالان

کف پای صاف، درمان‌های غیر جراحی کف پای صاف بزرگسالان موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

درمان‌های غیر جراحی کف‌پای صاف بزرگسالان

تشخیص کف‌پای صاف معمولاً شامل معاینه بصری پا است که توسط متخصص پا انجام می‌شود. درمان‌ها ممکن است شامل داروهای مسکن بدون نسخه، ارتوز حمایت‌کننده قوس پا، تمرینات ورزشی پا و به‌ندرت جراحی باشد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی درمان‌های غیر جراحی صافی کف پا بپردازیم.

درمان کف‌پای صاف و صافی کف پا

معرفی درمان‌های غیر جراحی کف پای صاف بزرگسالان

عارضه قوس افتاده پا در بزرگسالان اغلب نیازی به درمان ندارند. افرادی که علائم مداوم یا شدید دارند ممکن است از ارتوز و بریس‌های حمایت‌کننده قوس پا و ژیمناستیک پا بهره‌مند شوند. قبل از اینکه جراحی در نظر گرفته شود، درمان‌های محافظه‌کارانه مانند داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، کورتیکواستروئیدها، و اوتوز یا بریس‌های کف امتحان می‌شوند.

کاربرد ارتوز کف‌پای صاف

از تکیه‌گاه‌های ارتوز برای تغییر ساختار پای شما استفاده می‌شود. در طی چند هفته یا ماه، لایه‌هایی به ارتوز اضافه می‌شوند که به شما این امکان را می‌دهند که به تدریج با کمترین ناراحتی خود را با این عارضه وفق دهید. پس از تجویز، ساپورت‌های قوس باید تا آخر عمر استفاده شوند. درمان همچنین باید شامل تمریناتی باشد که انعطاف‌پذیری و قدرت قوس پا را افزایش می‌دهد.

تکنیک‌های اصلاح کف پای صاف

از جمله تکنیک‌هایی که معمولا توسط متخصصین پا و فیزیوتراپیست‌ها استفاده می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژیمناستیک پا:. شامل فعالیت‌هایی است که ماهیچه‌های درونی پا را تقویت می‌کند. این فعالیت‌ها ممکن است شامل چیدن تیله‌ها با انگشتان پا، چیدن وسایل با انگشتان پا، یا نوشتن اعداد روی شن با انگشت شست پا باشد.

کشش دونده‌ها: این تمرینات ممکن است برای بالا کشیدن و تقویت ماهیچه‌های ساق پا و تاندون آشیل شما استفاده شوند. چون در صورت سفت شدن این ماهیچه و تاندون، پروناسیون ممکن است مختل شود.

حرکت پلانک در حالت سگ روبه‌پایین: این هم یک ژست یوگا است که هدف آن بالا کشیدن و تقویت ماهیچه‌های ساق پا و تاندون آشیل است.

ماساژ درمانی: مانند چرخاندن یک توپ زیر پا، ممکن است به بهبود انعطاف‌پذیری قوس کمک کند و در عین حال درد پا را کاهش دهد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *