درمان کف پای صاف و صافی کف پا


کف پای صاف در کودکانReviewed by سلگی on Sep 20Rating: 5.0کف پای صاف در کودکانصافی کف پای کودکان به دلیل مشکلات مربوط به بافت‌ها و استخوان‌های پا و ساق پای کودکان ایجاد می‌شود. نوزادان و کودکان نوپا ممکن است صافی کف پا داشته باشند زیرا سفت شدن تاندون‌ها و ایجاد قوس در پا به زمان نیاز دارد. این عارضه به دلیل مشکلات مربوط به بافت‌ها و استخوان‌های پا و ساق پای کودکان ایجاد می‌شود.

کف پای صاف در کودکان

کف پای صاف، کف پای صاف در کودکان موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

کف پای صاف در کودکان

کف‌پای صاف در کودکان به دلیل مشکلات مربوط به بافت‌ها و استخوان‌های پا و ساق پای کودکان ایجاد می‌شود. نوزادان و کودکان نوپا ممکن است صافی کف‌پا داشته باشند زیرا سفت شدن تاندون‌ها و ایجاد قوس در پا به زمان نیاز دارد. این عارضه به دلیل مشکلات مربوط به بافت‌ها و استخوان‌های پا و ساق پای کودکان ایجاد می‌شود. نوزادان و کودکان نوپا ممکن است دچار این عارضه شوند، زیرا سفت شدن تاندون‌ها و ایجاد قوس در پا به زمان نیاز دارد.

اگر سفت شدن تاندون‌ها به طور کامل هنگام رشد کودک اتفاق نیفتد، فروپاشی استخوان‌ها می‌تواند منجر به صافی دائمی کف‌پا شود. در موارد نادری، استخوان‌های پای کودک از هم جدا نمی‌شوند و به هم جوش می‌خورند و باعث صافی دردناک کف‌پا می‌شوند.

درمان کف‌پای صاف و صافی کف پا

دلایل کف‌پای صاف در کودکان

گاهی اوقات زمانی که قوس داخلی هنوز در حال شکل‌گیری است، بچه ها دچار این عارضه می‌شوند. اما جای نگرانی نیست، زیرا این قوس با گذشت زمان ایجاد می‌شود و به طور معمول توسعه می‌یابد. علاوه بر این، چربی اضافی روی پای نوزاد، احساس صافی را در کف‌پا به وجود می آورد. با این حال، اگر کودکی به دلیل رشد نادرست استخوان یا وضعیت دیگری مانند اسپینا بیفیدا، کف پایش صاف باشد، پزشک باید علت اصلی را درمان کند. این معمولاً در طی معاینه بالینی توسط پزشک در طول پیگیری پزشکی کودک، مشاهده می‌شود.

فرزند من کف پای صاف دارد. آیا باید نگران باشم؟

این عارضه برای اکثر کودکان، دلیلی برای نگرانی نیست. این یک بخش طبیعی از رشد کودک شما است و در اکثر آنها با گذشت زمان قوس طبیعی ایجاد می‌شود. حتی در صورت عدم ایجاد این قوس، این بیماری به ندرت باعث ایجاد مشکل می‌شود و بیشتر کودکان همچنان می‌توانند بدون احساس درد یا عوارض دیگر در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند. این یک تغییر طبیعی در نوع پا در نظر گرفته می‌شود.

کودک شما ممکن است دچار نوع انعطاف‌پذیر این عارضه باشد، که در آن قوس‌ها در هنگام نشستن قابل مشاهده هستند. اما به محض اینکه بایستند و وزن خود را روی پاهای خود قرار دهند، قوس‌ها ناپدید می‌شوند.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *