درمان کف پای صاف و صافی کف پا


توصیه‌هایی برای کف پای صاف کودکReviewed by سلگی on Sep 23Rating: 5.0توصیه‌هایی برای کف پای صاف کودککف پای صاف می‌تواند ارثی باشد و در این صورت نمی‌توان از این عارضه پیشگیری کرد. در کشورهای آسیای شرقی، جایی که معمولا کودکان به طور سنتی کفش نمی‌پوشند، بروز صافی کف پا بیشتر است. با این حال، مداخله زودهنگام و پوشیدن صحیح کفش‌ها و بریس‌های مخصوص می‌تواند از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کند.

توصیه‌هایی برای کف پای صاف کودک

کف پای صاف، توصیه‌هایی برای کف پای صاف کودک موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

توصیه‌هایی برای کف پای صاف کودک

کف‌پای صاف می‌تواند ارثی باشد و در این صورت نمی‌توان از این عارضه پیشگیری کرد. در کشورهای آسیای شرقی، جایی که معمولا کودکان به طور سنتی کفش نمی‌پوشند، بروز صافی کف‌پا بیشتر است. با این حال، مداخله زودهنگام و پوشیدن صحیح کفش‌ها و بریس‌های مخصوص می‌تواند از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کند.

درمان کف پای صاف و صافی کف پا

توصیه‌هایی پزشکی برای کف پای صاف

این توصیه‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کفی‌های ارتوپدی (دستگاه‌های ارتوتیک). کفی ارتوپدی ممکن است بدون نسخه توصیه شود. همچنین تکیه‌گاه‌های قوس طراحی شده سفارشی، که بر روی پاها قالب‌بندی می‌شوند، نیز ممکن است یک گزینه باشند. بریس‌های قوس پا شکل پاها را اصلاح نمی‌کنند، اما می‌توان از آنها برای کاهش ناراحتی کودک استفاده کرد.

تمرینات کششی. کودک شما ممکن است تاندون آشیل کوتاه شده باشد. پزشک شما ممکن است تمریناتی را برای کشش تاندون آشیل کوتاه شده کودک شما توصیه کند.

کفش‌های بریس. یک کفش از نظر ساختاری ممکن است راحت‌تر از صندل‌ها یا کفش‌هایی با حداقل پشتیبانی باشد. باز هم، این کار پاها را اصلاح نمی‌کند، اما به ناراحتی و جلوگیری از آسیب بیشتر کمک می‌کند.

تحقیقات بیشتر. مانند اشعه ایکس پا و بررسی تحمل وزن یا اشعه ایکس پاها در حالت ایستاده

آیا فرزند من به کفش های خاصی نیاز دارد؟

مطالعات نشان داده است که استفاده از کفش، کفی یا آتل مخصوص، شکل پا را اصلاح نمی‌کند. با این حال، پشتیبانی از قوس پا ممکن است برای کاهش ناراحتی توصیه شود.

توجه به توسعه طبیعی پای کودک

قوس اصلی پا، از سه تا چهار سالگی شروع به توسعه می‌کند. این قوس در طول 10 سال اول زندگی به رشد خود ادامه می‌دهد و بسیاری از مطالعات بیان می‌کنند که وضعیت پا تا 7 تا 10 سالگی به بلوغ خود می‌رسد. این بدان معنی است که ما باید انتظار داشته باشیم که پای فرزندانمان در سه تا چهار سال اول صاف باشد و سپس در هفت یا چند سال آینده شروع به ایجاد قوس کند. پس می‌توان گفت در اکثر مواقع این عارضه در کودکان جای نگرانی ندارد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *