درمان کف پای صاف بدون جراحی

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


انواع کف پای صافReviewed by سلگی on Sep 25Rating: 5.0انواع کف پای صافدو نوع کلی کف پای صاف وجود دارد: صافی کف پای انعطاف‌پذیر و صافی کف پای سخت. در نوع انعطاف‌پذیر، پا در حالت استراحت دارای قوس طبیعی است، اما در حالت ایستاده یا حین راه رفتن پس از تماس با زمین از بین می‌رود. اگر در افراد چه در حالت نشسته و چه ایستاده، قوس پا وجود نداشته باشد، آن‌ها دچار صافی کف پای «سخت» یا «واقعی» هستند.

انواع کف پای صاف

کف پای صاف، انواع کف پای صاف موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

انواع کف‌پای صاف

اگر در حالت ایستاده تمام کف‌پا در تماس یا نزدیک به زمین باشد، این عارضه به عنوان کف‌پای صاف در نظر گرفته می‌شود. دلیل این امر این است که قوس کمی در پا وجود دارد. صافی کف‌پا یک اختلال شایع است. این یک بدشکلی پیچیده پا است و انواع مختلفی دارد که از نظر درجه علائم و ناتوانی متفاوت است. به  این عارضه، اختلال عملکرد تاندون تیبیال خلفی و قوس افتاده نیز گفته می شود.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

انواع مختلف کف پای صاف

دو نوع کلی کف‌پای صاف وجود دارد: صافی کف‌پای انعطاف‌پذیر و صافی کف‌پای سخت. در نوع انعطاف‌پذیر، پا در حالت استراحت دارای قوس طبیعی است، اما در حالت ایستاده یا حین راه رفتن پس از تماس با زمین از بین می‌رود. اگر در افراد چه در حالت نشسته و چه ایستاده، قوس پا وجود نداشته باشد، آن‌ها دچار صافی کف پای «سخت» یا «واقعی» هستند.

کف‌ پای صاف انعطاف‌پذیر

به نوع انعطاف‌پذیر گاهی اوقات به آن «صافی کف‌پای کودکان» گفته می شود زیرا اولین بار در دوران کودکی ظاهر می شود. «صافی کف‌پا واقعی» مادرزادی یا سخت در کودکان بسیار کمتر دیده می شود. شایان ذکر است، تقریباً پای همه نوزادان به دلیل وجود لایه چربی در کف پایشان و اینکه قوس کف پا تا 5 یا 6 سالگی ایجاد نمی‌شود، صاف به نظر می‌رسد.

کف‌پای صاف سخت

هنگامی که این عارضه در بزرگسالان ایجاد می شود، به آن «اکتسابی بزرگسالان» یا «اختلال عملکرد تاندون تیبیال خلفی» می گویند. این نوع صافی به دلیل ضعیف شدن تاندون عضله خلفی تیبیالیس، که ساختار اصلی حمایت کننده قوس پا است، ایجاد می‌شود. این وضعیتی است که منجر به صاف شدن قوس و غلتیدن مچ پا می‌شود. این بدشکلی پیشرونده با علائم اولیه تورم و درد در قوس داخلی پا و مچ پا است. در نهایت ممکن است به آرتریت مفاصل پا و مچ پا منجر شود.

تفاوت صافی نوع سخت و انعطاف‌پذیر

نوع انعطاف پذیر معمولاً در هر دو پا است، در حالی که اختلال عملکرد تاندون تیبیال خلفی یا نوع اکتسابی بزرگسالان می‌تواند در یک یا هر دو پا رخ دهد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *