استفاده از کفی طبی ورزشی برای رفع مشکلات پا

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


کفی طبی؛ کاربرد و عملکرد (پارت ۸)

کفی طبی، کفی‌طبی؛ کاربرد و عملکرد (پارت ۸) موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

سایر کفی‌های طبی

در ادامه به بررسی چند نوع دیگر از کفی طبی می پردازیم :

کفی عملکردی: این نوع از کفی‌های طبی به طور تخصصی برای قسمت جلویی پا طراحی شده اند و موجب از بین رفتن قوس و خمیدگی بیش از حد پا می شوند. کفی طبی که به صورت سفارشی و متناسب با عملکرد پا طراحی شده باشد، تاثیر بیشتری نسبت به کفی های آماده دارد. چرا که قدرت اصلاح این نوع از کفی ها بیشتر بوده و در تسکین درد پا تاثیر بیشتری دارد.

کفی پخش‌کننده وزن بدن : این کفی‌های طبی به طور تخصصی برای کاهش فشار بر روی استخوان های پا طراحی شده اند. استخوان پا مانند استخوان های تارسال، متارسال و استخوان های سزاموئید در بدشکلی های پا فشاری زیادی را تحمل می کنند. پوشیدن این نوع از کفی‌های طبی موج می شود که درد و التهاب ناشی از فشار بر روی این استخوان ها کاهش یابد.

دانستنی هایی در خصوص انواع کفی طبی
کفش طبی ، کفی‌طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

نحوه ساخت کفی طبی

بیشتر کفی‌های طبی قالب گیری می شوند. یعنی کفی متناسب با پای بیمار و متناسب با شرایط و شکل پا وی ساخته می شود. کار قالب گیری توسط پزشک یا تکنسین ارتوپدی انجام می شود. برای اینکه کفی بهترین نتیجه را داشته باشد، باید در زمانی از پا قالب گرفت که پاها در حالت استراحت و بدون هیچگونه زخم و یا فشار و التهاب باشند. با کمک گچ از پای بیمار قالب گیری می شود. نسخه ای که توسط پزشک تجویز شده نشانگر اصلاحاتی است که برای ساخت کفی طبی باید در نظر گرفته شود.

سایر روش های قالب گیری عبارت اند از استفاده از فوم، قالب گیری دیجیتال با استفاده از اسکن رایانه ای، استفاده از رد پا و … . نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که کفی‌های طبی به تنهایی نمی تواند مشکلات پا را از بین ببرند و درد ها را  تسکین دهند. بنابراین برای کاهش التهاب و درد پا نیاز است که از داروهای ضد التهاب و مسکن استفاده گردد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *