ضرورت استفاده از کفی طبی

درمان کف پای صاف و صافی کف پا


کفی طبی؛ کاربرد و عملکرد ( پارت۲)Reviewed by سلگی on Mar 13Rating: 5.0کفی طبی؛ کاربرد و عملکرد ( پارت2)کفی طبی یکی از انواع تجهیزات پزشکی است که توسط متخصص پا یا متخصص اطفال ساخته می شوند. این کفی ها درد ناشی از ناهنجاری های پا را تسکین می دهند. چرا که هر یک از آنها متناسب با مشکلات و ناهنجاری های کف پا ساخته شده اند و بدین ترتیب با پشتیبانی کامل از کف پا هنگام راه رفتن موجب بهبود و تسکین درد می شوند.

کفی طبی؛ کاربرد و عملکرد ( پارت۲)

کفی طبی، کفی طبی؛ کاربرد و عملکرد ( پارت ۲) موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

مزایای استفاده از کفی طبی

استفاده از کفی طبی مزایای زیادی دارد که شامل این موارد است : کاهش درد، تقویت بالشتک پا، اصلاح وضعیت بد بدن و پا، جبران اختلاف طول پا، راحتی هنگام راه رفتن. پوشیدن کفی‌های طبی می تواند بسیاری از اشخاص را از مراجعه مداوم به دکتر برای درمان دردهای پا و کمر نجات دهد. کفی‌های طبی انواع مختلفی دارد که با توجه سن و شکل پا ایجاد می شوند. در ادامه به بررسی چند نوع از کفی‌های طبی می پردازیم.

انواع کفی‌های طبی

کفی های طبی کلاسیک : این نوع از کفی‌های طبی با توجه به شکل پا، توسط متخصص پا ( ارتوپد ) به ویژه برای اطفال ساخته می شود. این کفی ها به طور روزانه برای تسکین درد ناشی از توزیع ضعیف فشار در پاها استفاده می شوند. این کفی ها اگر به درستی استفاده شوند می توانند درد های پا را تا حد زیادی تسکین دهند.

دانستنی هایی در خصوص انواع کفی طبی
کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

کفی‌های طبی ترموفرم شده : کفی‌های طبی ترموفرم شده مستقیماً از پای بیمار قالب گیری می شوند. این نوع کفی طبی کاملاً با هر مورفولوژی سازگار است. استفاده از این کفی ها سطح تماس پا با زمین را افزایش می دهد. در نتیجه، توزیع متعادل تری از وزن بدن را امکان پذیر می کنند و بنابراین از وارد کردن فشار بیش از حد به قسمت های حساس پا جلوگیری می کنند. کفی های ترموفرم شده اغلب برای ورزشکاران و بیماران دیابتی تجویز می شود. بسته به آسیب شناسی، جنس این کفی ها از چوب پنبه، فوم یا رزین دوتایی ساخته می شود. سپس عناصر اصلاح کننده، تثبیت کننده و راحتی به آن اضافه می شوند. این موارد اغلب برای حمایت از قوس پا، تثبیت پشت پا و پشتیبانی از سرهای متاتارس در جلوی پا استفاده می شوند.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده  ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱-   طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲-  بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵-  ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰ – ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *