کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


هدف ارتوپدی فنی چیستReviewed by سلگی on Apr 5Rating: 5.0هدف ارتوپدی فنی چیستارتوپدی فنی شاخه ای از رشته پزشکی است که به طراحی و ساخت وسایل کمک حرکتی یا ارتز می پردازد. بسیاری از افراد دارای مشکلات اسکلتی و استخوانی هستند و بد فرمی های موجود در استخوان بندی آنها (که ممکن است بر اثر تصادف یا به صورت مادرزادی باشد)، انجام فعالیت های روزانه و راه رفتن را برای آنها مشکل می کند.

هدف ارتوپدی فنی چیست

ارتوپدی فنی، هدف ارتوپدی فنی چیست؟ موضوعی که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

هدف از ارتوپدی فنی

مهم ترین و اصلی ترین هدف ارتوپدی فنی بهبود حرکات بدن، کاهش درد و جلوگیری از ایجاد ناهنجاری و اصلاح فرم بدن می باشد و به عنوان یک روش مکمل درمانی به کار می رود. این موارد با قرار دادن یک ارتز در بدن مانند استفاده از محافظ گردن، بریس و آتل صورت می گیرد. این ابزار و وسایل کمکی از موادی مانند فوم، پلاستیک فشرده،فیبر کربن، انواع فلزات و پارچه های مخصوص ساخته می شوند. اگر طول درمان با استفاده از ارتز ها طولانی باشد، معمولا این وسایل کمک حرکتی و کمک درمانی به طور خاص و ویژه برای فرد بیمار ساخته می شوند. اما اگر آسیب های وارد شده به فرد و یا قسمتی از بدن شایع باشد مانند انواع پیچ خوردگی و شکستگی های پا، می توان آتل ها و ارتز های مورد نیاز از داروخانه یا کالا پزشکی ها خریداری کرد.

 

 تجربیات مورد نیاز یک ارتوپدفنی

ارتوپدی فنی همانطور که در مباحث قبل نیز اشاره شد، یکی از شاخه های پزشکی است. بنابراین نیاز است که ارتوپد فنی شناخت کامل و دقیق از استخوان بندی و اسکلت بندی های بدن داشته باشد. در کنار شناخت، خلاقیت و دقت در طراحی و تولید ارتز ها، نکته دیگری است که باید به آن توجه کرد. چرا که اهمیت، دقت و تجربه ارتوپد فنی تاثیر بسیاری در ساخت، کیفیت و عملکرد آتل و ارتز ها داشته و می توانند روند و مدت زمان درمان را تحت تاثیر قرار دهند. مهارت بین فردی و ارتباط مناسب با بیمار نیز بخشی از تجربیات شغل ارتوپدی فنی محسوب می شود. چرا که ارتوپدفنی اغلب با افراد ناتوان در حرکت و یا آسیب دیده سر و کار داشته و برخورد مناسب با بیمار در حین قالب گیری و تشخیص نوع عارضه حائز اهمیت بوده زیرا موجب درک حساسیت و نیاز های بیمار می گردد.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

علاوه بر وسایل و ابزار هایی که گفته شد، ارتوپدی فنی شامل تهیه و طراحی کرست هایی برای انواع بیماری ها و شرایط افراد می باشد. استفاده از دستگاه برای درمان بسیاری از معضلات مانند درمان اسکار نیز در محدوده ارتوپدی‌فنی قرار می گیرد. ارتز هایی مانند باندهای درمانی، جوراب های فشرده سازی و … نیز توسط ارتوپدفنی تجویز و تولید می گردد. در واقع هر گونه وسایل و ابزار خارجی که به درمان معضلات استخوانی و حرکتی کمک می کند توسط افراد متخصص در این زمینه که ارتوپدفنی نامیده می شوند، طراحی و تولید می گردد. استفاده از ارتز ها می تواند از پیشرفت برخی از آسیب ها و بیماری ها جلوگیری کرده تا جایی که برای درمان آنها نیاز به عمل جراحی نباشد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *