کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


ارتوپدی فنی و نکات تکمیلیReviewed by سلگی on Apr 24Rating: 5.0ارتوپدی فنی و نکات تکمیلیارتوپدی فنی شامل تهیه و طراحی بریس ها و ابزار های کمک حرکتی برای انواع بیماری ها و معضلات حرکتی می باشد. استفاده از درمان فشرده سازی نیز برای درمان بسیاری از معضلات مانند درمان در رفتگی ها و شکستگی ها در محدوده ارتوپدی فنی قرار می گیرد. این ابزار ها مانند باندهای درمانی، جوراب های فشرده سازی و ... توسط ارتوپد فنی تجویز و تولید می گردد.

ارتوپدی فنی و نکات تکمیلی

ارتوپدی فنی، ارتوپدی فنی و نکات تکمیلی موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

نکات تکمیلی ارتوپدی فنی

افرادی که در زمینه ارتوپدی فنی فعالیت می کنند دارای تحصیلات پیراپزشکی در این زمینه هستند که ممکن است مدرک آنها کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری این رشته از علوم پیراپزشکی باشد. این افراد دارای اطلاعات مهم در مورد اسکلت بندی و آناتومی هستند و همین موجب می شود که بتوانند انواع وسایل ارتوپدی را به صورت کارآمد طراحی کنند. برای اینکه یک ارتوپد فنی بتواند طراحی موفقی داشته باشد، باید اطلاعات فنی و مکانیکی بالایی نیز داشته باشد تا بتواند فشار بیومکانیک وارده بر اعضا را محاسبه کرده و مطابق آنها پروتز و یا ارتز ها را طراحی کند.

افرادی که در این رشته تحصیل می کنند نیز هر کدام دارای تخصص های منحصر به فرد خود می باشند. به عنوان مثال فردی که در زمینه طراحی و تولید انواع ارتز فعالیت دارد به آن ارتوتیست و به افرادی که در زمینه طراحی و ساخت پروتز و اعضای مصنوعی فعالیت دارند پرستیست می گویند. برای اینکه ابزار های ارتوپدی فنی دارای عملکرد و کارکرد بیشتر و بهتری باشند نیاز است برای سفارش انواع ابزار ها به متخصصان هر رشته مراجعه کرد.

بریس یا ارتوز چیست ؟
کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

وسایل ارتوپدی فنی می تواند ساده یا بسیار تخصصی باشند. بسیاری از این وسایل مانند برخی از پروتز ها فقط برای خالی نبودن جای اندام از دست رفته به کار می روند و عملکرد خاصی برای فرد ندارند. به عنوان مثال فردی که یکی از دستانش قطع شده برای خالی نبودن جای اندام از پروتز هایی استفاده می کند که فقط ظاهری شبیه به دست داشته و هیچگونه حرکت یا عملکردی مانند خم شدن مچ یا باز و بسته شدن مشت ندارند. در مقابل این نوع ابزار، وسایل ارتوپدی دیگر ساخته می شوند که بسیار حرفه ای بوده و دارای عملکرد و کارایی مشابه اندام از رفته می باشد. انتخاب این نوع ابزار ها به عهده خود بیمار است.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *