کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


درمان ها و روش های ارتوپدی فنیReviewed by سلگی on Apr 22Rating: 5.0درمان ها و روش های ارتوپدی فنیارتوپدی فنی شامل تهیه و طراحی بریس ها و ابزار های کمک حرکتی برای انواع بیماری ها و معضلات حرکتی می باشد. استفاده از درمان فشرده سازی نیز برای درمان بسیاری از معضلات مانند درمان در رفتگی ها و شکستگی ها در محدوده ارتوپدی فنی قرار می گیرد. این ابزار ها مانند باندهای درمانی، جوراب های فشرده سازی و ... توسط ارتوپد فنی تجویز و تولید می گردد.

درمان ها و روش های ارتوپدی فنی

ارتوپدی فنی، درمان ها و روش های ارتوپدی فنی موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

ساخت وسایل و ابزار های ارتوپدی فنی

ارتوپدی فنی که در واقع علم طراحی و ساخت وسایل کمک حرکتی است، شامل روش های مختلفی برای ساخت انواع ارتز، پروتز و بریس های ارتوپدی است. تعداد قطعات به کار برده شده در ارتز ها و پروتز به درجه آسیب و میزان قطع شدگی عضو بستگی دارد. به عنوان مثال ابزار های ارتوپدی فنی و ارتز ها ممکن است شامل یک سوکت، پیلون، مفصل شانه، مفصل آرنج، مچ دست و یا یک دست کامل باشد. بسته به اینکه قطع شدگی یا آسیب در کدام قسمت از اندام ایجاد شده نحوه استفاده و بکارگیری ابزار ها نیز متفاوت است. پس از تعیین اجزای مورد نیاز و کار قالب گیری، قالب و سایز نهایی توسط رایانه انجام می شود و کار ساخت ابزارهای ارتوپدی توسط متخصص در این زمینه انجام می گیرد. در ساخت این پروتزها و ابزار ها از موادی مانند سیلیکون، فلزاتی مانند آلومینیوم و فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

درمان فشرده سازی توسط ارتوپدی

علاوه بر موارد ذکر شده و ساخت انواع ابزار و وسایل های ارتوپدی، استفاده از بانداژ و جوراب های فشرده سازی نیز در این محدوده شغلی قرار می گیرد. در این روش درمانی، از جوراب های ساق بلند به منظور افزایش خونرسانی استفاده می شود. این جوراب ها، معمولا همراه با ارتز و یا پروتز نیز استفاده می شوند. هنگامی که فرد جوراب های فشرده سازی را می پوشد، با فشرده کردن رگ ها موجب افزایش خونرسانی به بافت ها می گردد. نکته مهمی که در پوشیدن جوراب های ارتوپدی فنی باید مد نظر قرار داد، این است که که این جوراب ها باید در طول روز استفاده شده و شب هنگام خواب در آورده شوند تا از خون مردگی در بافت ها و ایجاد کبودی جلوگیری شود.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *