انواع کمربند طبی مناسب جا اندازی دیسک کمر

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


موارد تجویز کمربند طبی (پارت 1)Reviewed by سلگی on Aug 5Rating: 5.0موارد تجویز کمربند طبی (پارت 1)هنوز اثبات نشده است که کمربند طبی به کاهش همه کمردردها کمک می کند. حتی یک مطالعه نشان داد که بیماران با شرایط خاص کمردرد نسبت به بیماران مبتلا به کمردرد غیراختصاصی احتمال بیشتری دارد که پس از استفاده از بریس کمر درد را گزارش کنند. با این وجود این بریس همچنان برای شرایط خاصی از کمردرد کاربرد موثری دارد.

موارد تجویز کمربند طبی (پارت 1)

کمربند طبی، موارد تجویز کمربند طبی (پارت 1) موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

موارد تجویز کمربند طبی

علی رغم کاربرد وسیع در مراقبت های پزشکی هنوز اثبات نشده است که کمربند طبی به کاهش همه کمردردها کمک می کند. حتی یک مطالعه نشان داد که بیماران با شرایط خاص کمردرد نسبت به بیماران مبتلا به کمردرد غیراختصاصی احتمال بیشتری دارد که پس از استفاده از بریس کمر درد را گزارش کنند. با این وجود این بریس همچنان برای شرایط خاصی از کمردرد کاربرد موثری دارد. در این مطلب به معرفی این شرایط می پردازیم.

کمربند طبی
کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

شرایط تجویز کمربندطبی

کمربند طبی علاوه بر سایر درمان‌های غیرجراحی، ممکن است به بهبود و تسکین درد ناشی از شرایط زیر کمک کند:

بهبودی بعد از عمل. ممکن است یک بریس سفت و سخت کمر پس از جراحی ستون فقرات با هدف کاهش فشار روی ستون فقرات، افزودن ثبات، و محدود کردن حرکات و ریزحرکات برای ایجاد یک محیط درمانی سالم تجویز شود. پرسشنامه ای که توسط جراحان ستون فقرات تکمیل شد، نشان داد که شایع ترین دلیل تجویز این بریس پس از جراحی، محدود کردن فعالیت و حرکت است. همان پرسشنامه نشان داد که این کمربندها معمولاً بین 3 تا 8 هفته پس از جراحی توصیه می شود، اما مدت زمان استفاده بر اساس نیاز بیمار متفاوت است.

اسپوندیلولیستزیس ایستمی. نشان داده شده است که استفاده از یک بریس سفت کمر برای اسپوندیلولیستزییس استمی میزان لغزش مهره را به حداقل می رساند و به طور قابل توجهی توانایی راه رفتن و سطح درد اعصاب و ماهیچه ها را بهبود می بخشد.

اسپوندیلولیز. مشابه اسپوندیلولیستزیس ایستمی، یک بریس نیمه سفت یا سفت کمر ممکن است برای به حداقل رساندن ریزحرکات دردناک در سطح مهره شکسته، کاهش درد و به طور بالقوه امکان بهبود شکستگی توصیه شود. تصور می شود که بریس کمر می تواند از لغزش مهره ها (اسپوندیلولیستزییس ایستمی) جلوگیری کرده یا آن را کاهش دهد.

آرتروز. ناپایداری و ریزحرکات دردناک ناشی از استئوآرتریت ستون فقرات ممکن است با استفاده از بریس کمر سفت یا نیمه سفت کاهش یابد. علاوه بر این، کمربند طبی می‌تواند فشار روی مفاصل فاست آسیب‌دیده را کاهش دهد، درد را کاهش داده و حرکات روزمره مانند حرکت از حالت نشسته به ایستاده یا برعکس را آسان‌تر کند.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *