کمربند طبی

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


اجزای یک کمربند طبیReviewed by Solginevis on Aug 19Rating: 5.0اجزای یک کمربند طبیانواع کمربند طبی جدا از ترکیبات متفاوتی که دارند معمولا دارای اجزای خاصی هستند. یک بریس پشت خوب به واسطه اجزای خود باید از کمر محافظت کرده و عضلات و ستون فقرات را از آسیب، خستگی، استرس فیزیکی و وضعیت نامناسب دور نگه دارد. آن باید به تسکین درد و همچنین آموزش مجدد بدن برای کمک به حفظ موقعیت مناسب کمک کند.

اجزای یک کمربند طبی

کمربند طبی، اجزای یک کمربند طبی موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

اجزای یک کمربند طبی

انواع کمربند طبی جدا از ترکیبات متفاوتی که دارند معمولا دارای اجزای خاصی هستند. یک بریس پشت خوب به واسطه اجزای خود باید از کمر محافظت کرده و عضلات و ستون فقرات را از آسیب، خستگی، استرس فیزیکی و وضعیت نامناسب دور نگه دارد. آن باید به تسکین درد و همچنین آموزش مجدد بدن برای کمک به حفظ موقعیت مناسب کمک کند. اما اجزای کمربند طبی شامل چه مواردی می شود؟

کمربند طبی برای چه افرادی مناسب است؟
کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

اجزای معمول یک کمربندطبی

اجزای بسیاری از مدل‌های انعطاف‌پذیر و سفت از نظر نحوه پوشیدن مشابه هستند و از چند بخش کلیدی تشکیل شده‌اند، از جمله:

  • دو «جز باله مانند» در دو طرف بریس که از یک ماده انعطاف‌پذیر یا محکم ساخته شده‌اند که دور تنه می‌پیچند و روی شکم یا پهلوها به هم متصل می‌شوند. در برخی موارد، این باله‌ها ممکن است شامل عناصر اضافی باشند که ثبات و حرکات را در طرفین تنه محدود می‌کنند، مانند پانل‌های اضافی در مهاربندهای سفت و سخت، یا فلز و پلاستیک عمودی در مهاربندهای انعطاف‌پذیر.
  • کمربندهای سخت و نیمه سخت شامل یک پانل پشت سفت است که معمولاً از پلاستیک سخت ساخته شده است تا پشت را در وضعیت سالم نگه دارد. بریس‌هایی که برای بهبودی بعد از عمل استفاده می‌شوند معمولاً شامل یک پانل پشتی سفت و محکم با زائده‌ای روی ستون فقرات برای جلوگیری از تحریک زخم جراحی هستند.
  • یک پانل جلویی سخت به شکم فشار وارد می کند. به طور معمول، پانل جلویی از دو پانل Velcro دارای همپوشانی تشکیل شده است که در آن قسمت بریس بسته و تنظیم می‌شود. یا ممکن است یک پانل جلویی دیگر تعبیه شود که در یکی از باله‌ها قرار می‌گیرد.
  • برخی از وسایل تنظیم جزئی و دقیق تر بریس مانند بند و زبانه های کششی که معمولا در بسیاری از بریس ها در دو طرف بریس تعبیه می شوند.

برخی از مدل های بریس ممکن است در ظاهر و عملکرد کمی متفاوت باشند. به منظور آشنایی بیشتر با اجزای خاص، به دستورالعمل بریس مراجعه کرده یا با پزشک خود مشورت کنید.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *