دانستنی هایی در خصوص انواع کفی طبی

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


دانستنی هایی در خصوص انواع کفی طبیReviewed by سلگی on Apr 19Rating: 5.0دانستنی هایی در خصوص انواع کفی طبیکفی طبی در داخل کفش و زیر پا قرار می گیرند و نوعی ارتوز کف پای هستند. البته آنها باید با توجه به شرایط هر شخص و زیر نظر کارشناسان ارتوپدی ساخته شوند البته در دنیای مدرن امروز با پرینترهای سه بعدی ساخته می شوند.این کفی ها دارای کاربردهای مختلف هستند.که در این مقاله به بعضی از آنها اشاره کردیم.

دانستنی هایی در خصوص انواع کفی طبی

کفی طبی، دانستنی هایی در خصوص انواع کفی طبی موضوعی است که قصد داریم در این مقاله درباره ی آن بنویسیم.

معرفی کامل کفی طبی

کفی طبی چیست و انواع آن کدام است؟ به طور کلی کفی های طبی به پوشش های محافظ پا گفته می شود که درون کفش و زیر پا قرار می گیرند که در صنعت پزشکی به آن آرتوز کف پایی نیز گفته می شود. این نوع کفی ها دارای انواع گوناگونی است که با توجه به مشکل و شرایط هر شخص تهیه خواهند شد.

کفی طبی
کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

این کفی ها بعضی وقت ها ممکن است با قالبگیری پا یا اندازه گیری کف پا ساخته شوند. البته در دنیای مدرن امروزه آنها را با پرینترهای سه بعدی می سازند‌. ساخت آنها باید به صورت حرفه ای و در مرکزهای ارتوپدی فنی و با حضور کارشناسان ارتوپدی با هدف کنترل و به حداقل رساندن مسائل نیوماتیکی بدن و سطح پا باشد.

ساخت کفی طبی پا با استفاده از دستگاه اسکنر پا

در چند سال گذشته دستگاه های به وجود آمده اند که به آنها اسکنر پا می گویند و برای ساختن کفی طبی مناسب استفاده می شود. این دستگاه ها با اسکن کردن کف پا اطلاعاتی را در مورد فشارهای کف پا به کارشناسان ارتوپدی می دهند که این اطلاعات کمک می کند بهترین کفی های طبی را بسازند.

موارد استفاده از کفی طبی

در پاسخ به این سوال که چرا باید از کفی طبی به عنوان یک پاپوش و محافظ استفاده کنیم باید گفت اگرچه کفش های ما به عنوان یک سلاح مقاوم پاهایمان را از هرگونه آسیب و صدمات محافظت می کنند اما این به تنهایی و خودی خود برای مراقبت از پاهایمان کافی نیست. زیرا ممکن است با پوشید.ن کفش هایی که از مواد نامرغوب و ضعیف ساخت.ه شد.ه اند آسیب های جدی تری به پاهایمان وارد شود. اینجا است که استفاده از انواع کفی طبی ضرورت پیدا می کند. کاربرد کفی های طبی عبارتند از:

۱-صاف کردن پا در کودکی و بزرگسالی

۲-کاهش پیچ خوردگی های مکرر مچ پا

۳-درد پاشنه و خار پاشنه

۴-پای ضربدری

۵-برای جبران کوتاهی پا

۶-کاهش درد ناشی از آرتروز زانو و

۷-برخی از کمر دردها و…..

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماد.ه ارائه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱-   طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲-  بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت  پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵-  ساخت کفی طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰ – ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *