کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


تخصص ها و کاربردهای ارتوپدی فنیReviewed by سلگی on Apr 12Rating: 5.0تخصص ها و کاربردهای ارتوپدی فنیارتوپدی فنی شامل تهیه و طراحی کرست هایی برای انواع بیماری ها و شرایط افراد می باشد. استفاده از دستگاه برای درمان بسیاری از معضلات مانند درمان اسکار نیز در محدوده ارتوپدی فنی قرار می گیرد. ارتز هایی مانند باندهای درمانی، جوراب های فشرده سازی و ... نیز توسط ارتوپد فنی تجویز و تولید می گردد.

تخصص ها و کاربردهای ارتوپدی فنی

ارتوپدی فنی، تخصص ها و کاربردهای ارتوپدی فنی موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

تخصص های ارتوپدی فنی

همانطور که اشاره شد ارتوپدی نیز دارای تخصص های مختلفی است و افرادی که در این زمینه کار می کنند به طور تخصصی برای طراحی و ساخت اعضای مصنوعی برای بخشی از بدن و اندام ها آموزش دیده اند. به طور کلی می توان تخصص های ارتوپدی فنی را به صورت زیر بیان کرد :

  • اعضای مصنوعی برای اندام های فوقانی مانند دست ها و بازوها که به صورت مادرزادی یا در اثر سانحه از بین رفته اند.
  • پاهای مصنوعی که می تواند شامل ساق پا و ران باشد و برای استفاده های مختلفی مانند استفاده عمومی و یا ورزشی طراحی می شوند. در واقع اعضای مصنوعی با توجه به کاربردشان طراحی می شوند.
  • ارتزهای فردی و وسایل کمک حرکتی مانند انواع بریس، زانو بند، کفی طبی و … .
  • ابزار های فشرده سازی مانند انواع بانداژها و جوراب، بازو بند و … .
  • ابزار ها و وسایل کمک حرکتی مناسب کودکان

هر کدام از این تخصص ها دارای ابزار ها و دستگاه های مخصوص خود هستند که در مقالات بعدی به بررسی هر یک از آنها و تخصص های مربوطه به طور مفصل پرداخته شده است.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

ابزار و دستگاه های ارتوپدی‌فنی

وسایلی که برای مستقل شدن افراد و حرکت آنها استفاده می شود انواع مختلفی دارد که بسته به نوع عارضه و آسیب های اندامی استفاده می شوند. به طور کلی می توان این ابزار ها را به دسته های مختلفی تقسیم کرد که عبارت اند از : ارتز، پروتز، کرست، ارتوتیک، ابزار های ارتوپدی و … . هر کدام از این دسته بندی خود شامل جزئیات و انواع مختلفی می باشند که برای درمان بسیاری از آسیب ها می توان از آنها استفاده کرد. انتخاب مواد اولیه برای طراحی این دستگاه ها بسته به کاربرد آنها و همچنین سن و شرایط بیمار انجام می گیرد.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *