بریس زانو، زانوبند طبیReviewed by آرامیس طب on Oct 7Rating: 5.0

بریس زانو، زانوبند طبی

بریس زانو، زانوبند طبی موارد زیادی برای استفاده از زانوبند وجود دارد و این اهداف بسته به مدل و طرح زانوبند به صورت وسیعی می باشد. به‌ طور کلی زانوبند ها برای راحتی، نگهداری، محافظت و پیشگیری استفاده می‌ گردند. طراحی زانوبند به کارائی آن بستگی دارد. برخی زانوبند ها به سادگی یک آستین ساخته شده اند تا روی زانو را بپوشانند و در حین فعالیت آن را گرم نگه دارند.

بعضی از زانوبند ها طوری ساخته شده اند که اجازه دهند کشکک زانو، کاسه زانو به نرمی روی انتهای استخوان ران حرکت کند. دیگر زانوبند ها توسط بیمارانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که ممکن است در زانوی خود یک رباط ناقص و ناکارآمد باشد. برای این بیماران زانوبند یک تکیه‌گاهی برای محافظت زانو در فعالیت‌هایی که ممکن است بدون زانوبند غیرممکن باشد، محیا می کند.

 

بریس زانو، زانوبند طبی
Brace of knee, knee bandage

 

صدمات متداول زانو

در رگ به رگ شدن رباط هنگامی که یک رباط در زانو رگ به رگ می‌شود، ممکن است در زانو ناپایداری و بی‌ثباتی ایجاد شود. میزان ناپایداری تابع میزان رگ به رگ شدن و اینکه کدام رباط رگ به رگ شده است، می‌باشد. یک زانوی ناپایدار و بی‌ثبات اغلب با انجام حرکات خاص، درد شدیدی به خود می‌گیرد و در هنگام سکون و بی‌حرکتی درد مبهمی دارد. یک زانوی ناپایدار در هنگام راه رفتن، محدود کردن دامنه حرکت و متورم شدن، ضعف نشان می‌دهد.

التهاب تاندون کشکک زانو

التهاب تاندون کشکک زانو یا جهش زانو به عنوان التهاب زردپی کشکک زانو شناخته می شود. این زردپی در پایین کشکک قرار دارد و تا استخوان ساق پا کشیده شده است. این عارضه ناشی از استفاده بیش از حد، افزایش ناگهانی شدت ورزش و یا سفت شدن ماهیچه چهار سر عضلات ران می باشد. علائم شامل درد شدید تاندون در هنگام لمس کردن، درد در آغاز و پایان ورزش کردن اما نه لزوماً در اواسط آن، می باشد.

( انواع بریس زانو )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *