انواع بریس و آرتروز زانوReviewed by سلگی on Nov 6Rating:

انواع بریس و آرتروز زانو

انواع بریس و آرتروز زانو دلایل زیادی برای استفاده از زانو بند است. این دلایل بسته به مدل و طرح زانوبند به صورت وسیعی فرق دارد. کلا زانوبندها برای راحتی، پشتیبانی، محافظت و پیشگیری از آسیب‌دیدگی زانو به کار گرفته می شوند. طراحی زانوبند به کارآیی آن وابسته است. برخی زانوبندها به سادگی یک آستین طراحی گردیده اند تا روی زانو را پوشش دهند و در حین فعالیت آن را گرم نگه دارند. بعضی دیگر از زانوبندها طوری ساخته شده‌اند که اجازه دهند کشکک زانو یا کاسه زانو به نرمی روی انتهای استخوان ران لیز بخورند. بریس نام عمومی برای دسته ای از وسایل است که در ارتوپدی استفاده می گردند.

هدف استفاده از بریس ها نگهداری از اندام یا تنه به طریق کنترل، هدایت، بی حرکتی یا محدود کردن حرکات مفاصل و اندام است تا بیمار بتواند بهتر از اندام خود بهره ببرد. از بریس ها همچنین برای کاهش نیروهای وارده به اندام و برای تصحیح شکل اندام استفاده می گردد.

انواع بریس و آرتروز زانو
brace

 

جهت درمان و رفع طیف وسیعی از بیماری ها و ناهنجاری های ستون فقرات و گردن مرکز جامع توانبخشی امید توانایی تولید و ساخت انواع بریس ها و آتل های ستون فقرات را دارد.

انواع بریس ها به صورت زیر است:

  • انواع بریس های گردن برای رفع آرتروز و دیسک گردن
  • بریس ها و آتل های کمری برای درمان شکستگی های مهره های کمری و درمان دیسک کمر
  • بریس اسکولیوز برای رفع انحراف جانبی و چرخش طرفی ستون فقرات
  • بریس قوز پشتی کمر
  • بریس قوس زیاد کمر

صدمات رایج زانو

رگ به رگ شدن رباط زمانی که یک رباط در زانو رگ به رگ می‌ گردد، احتمال دارد در زانو ناپایداری و بی‌ثباتی ایجاد کند. میزان ناپایداری تابع میزان رگ به رگ شدن و اینکه کدام رباط رگ به رگ شده است، می‌باشد. یک زانوی ناپایدار و بی‌ثبات اغلب با انجام حرکات خاص، درد شدیدی به خود می‌گیرد و در هنگام سکون و بی‌حرکتی درد مبهمی دارد. یک زانوی ناپایدار در هنگام راه رفتن، محدود کردن دامنه حرکت و متورم شدن، ضعف نشان می‌دهد.

آرتروز مفصل زانو یک عارضه مزمن مفصلی می باشد. این عارضه به طور معمول افراد میانسال و مسن به آن مبتلا می گردند. از آن جایی که هیچ راه درمان قطعی و کامل برای برطرف کردن این مشکل نیست. شیوه های درمانی مرسوم سعی دارند که درد زانو را با بهبود عملکرد زانو از طریق بالا بردن کیفیت عادات حرکتی در زندگی ، و نیز کند کردن روند آسیب کاهش دهند. از این رو استفاده از پوشش مناسب پا مانند استفاده از کفش طبی و کفی طبی مخصوص به عنوان اولین راه حل برای مهار کردن این عارضه در نظر گرفته می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *