کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


وظایف ارتوپدی فنی و بررسی آنهاReviewed by سلگی on Apr 8Rating: 5.0وظایف ارتوپدی فنی و بررسی آنها ارتوپدی فنی شاخه ای از رشته پزشکی است که به طراحی و ساخت وسایل کمک حرکتی یا ارتز می پردازد. بسیاری از افراد دارای مشکلات اسکلتی و استخوانی هستند و بد فرمی های موجود در استخوان بندی آنها (که ممکن است بر اثر تصادف یا به صورت مادرزادی باشد)، انجام فعالیت های روزانه و راه رفتن را برای آنها مشکل می کند.

وظایف ارتوپدی فنی و بررسی آنها

ارتوپدی فنی، وظایف ارتوپدی فنی و بررسی آنها موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

وظایف ارتوپدی فنی

 ارتوپدی فنی همانطور که شرح داده شد یکی از شاخه های پزشکی است. ارتوپدفنی به ویزیت بیمارانی می پردازد که دارای مشکلات ساختاری و اسکلتی هستند و برای حرکت به وسایل کمکی نیاز دارند. این تخصص همچنین برای بیمارانی که نیازمند اعضای مصنوعی هستند، اندام و یا دست و پای مصنوعی می سازند. ارتوپدفنی در واقع وظیفه دارد نوع بیماری و اختلال اسکلتی بیمار را تشخیص داده و متناسب با آن وسایل کمک حرکتی و یا دستگاهی مربوطه را برای وی طراحی کند تا بدین وسیله فرد بتواند استقلال حرکتی خود را بازیابد.

طیف بیمارانی که به ارتوپدی فنی مراجعه میکنند بسیار زیاد بوده و می تواند شامل کودکان، بزرگسالان و افراد مسن و همچنین معلولین باشد. بسیاری از این افراد دارای نقص های مادرزادی هستند و بسیاری دیگر بر اثر سانحه و تصادف دچار آسیب شده اند. افراد مسن معمولا به دلیل دیابت و بیماری عروقی به ابزار ها  و عضو مصنوعی نیاز دارند. ارتوپدفنی به این افراد کمک می کند تا زندگی راحت تری داشته باشند.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

پس از تجویز و طراحی ارتز و اعضای مصنوعی توسط ارتوپدفنی، نیاز است که ارتز به صورت مناسب در بدن بیمار نصب گردد. قبل از نصب اعضای مصنوعی، ارتوپدی فنی وظیفه دارد از صحت و سلامت دستگاه مطمئن شده و همچنین اطمینان حاصل کند که این وسیله متناسب با شرایط بیمار است و بعد از قرارگیری در بدن مشکلات فشاری و سایر مشکلات را برای بیمار ایجاد نمی کند. پس از نصب ارتز و یا اعضای مصنوعی، ارتوپد فنی باید طی چند جلسه اندام های بیمار را بررسی کرده تا از صحت عملکرد و شیوه صحیح نصب ارتز مطمئن شود و در صورت وجود هرگونه مشکل در طراحی و عملکرد اعضای مصنوعی آنها را برطرف کند.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *