پیشرفته ترین سیستم اسکن کف پاReviewed by سلگی on Nov 8Rating:

   پیشرفته ترین سیستم اسکن کف پا

پیشرفته ترین سیستم اسکن کف پا همانگونه که تا به حال متذکر شدیم وسایل ارتوپدیک توسط این وسیله قالب گیری و طراحی می گردند. آنها شامل کفی های طبی، ارتوز های ستون فقرات و اندام ها و همچنین پروتز ها می باشند. این سیستم، کامپیوتری با نرم افزار آنالیز و پردازش اطلاعات توزیع فشار و نیرو تجهیز گردیده است. گزارش های این سیستم شامل آنالیز فشار ایستا یا پویا و طراحی کفی طبی، دیابتی و انطباقی می باشد.

پیشرفته ترین سیستم اسکن کف پا

آرامیس طب پیشرو در تهیه و تولید و ارائه محصولات و خدمات می باشد. همچنین مجهز به پیشرفته ترین سیستم اسکن کف پا استاتیک و داینامیک است. این سیستم اسکن پا روشی دقیق برای ثبت و ارزیابی توزیع فشارهای کف پا در حالت ایستاده و در حال حرکت است که به درستی قابل تشخیص می باشد.

در این سیستم پلت فرم اطلاعاتی دقیق و قابل اعتماد برای آنالیز عملکرد پا و آسیب شناسی آن به ما می دهد. این گزارش بسیار جامع و کاربردی و قابل اجرا و طراحی می باشد.

 

پیشرفته ترین سیستم اسکن کف پا
Scan the foot of the foot

 

این سیستم شامل سه بخش می باشد:

  • یک سکوی صاف در یک مسیر راه رفتن که دارای بیش از ۶۰۰۰ حسگر فشار برای ثبت دقیق می باشد.
  • یک سیستم مجهز کامپیوتری که تجهیز به نرم افزار آنالیز و پردازش اطلاعات توزیع فشار و نیرو می باشد. که وظیفه آن گزارش آنالیز فشار ایستا یا پویا و طراحی کفی طبی، دیابتی و انطباقی است.
  • یک cnc یا دستگاه تراش که به یک اسکنر  وصل گردیده و وظیفه ان تشخیص ساخت کفی طبی دقیق می باشد.

کاربرد دستگاه CNC

در مورد وسائل طبی باید عرض کنیم که همانگونه که عینک طبی هر شخصی فقط برای کاربرد شخصی خود او ساخته شده است. و با توجه به مقدار ضعف بینایی و میزان بهبود مناسب تجویز می گردد. استفاده از وسایل کمکی ارتوپدیک هم دارای همین خصیصه می باشد. تهیه وسایل کمکی ارتوپدی برای متقاضیان نیاز به دقت بالایی دارد. زیرا بیمار به ساخت کفی طبی کاملا اعتماد دارد.

عملکرد ساخت کفی دارای روالی است که در آن بیمار توسط ابزارهایی مورد ارزیابی سنجش قرار خواهد گرفت. در نتیجه اطلاعات مربوط به این ارزیابی در سیستم کامپیوتری ذخیره می گردد. در نهایت دستگاه هم این اطلاعات را به منظور طراحی و ساخت وسیله به کار می برد.

هر نوع نقصی در وضعیت این قوس ها مستقیم بر تمام اعضاء حرکتی از جمله پا، زانو، لگن، کمر تا گردن و شانه ها موثر می باشد.

برش کفی بر اساس اطلاعات اسکن پا توسط دستگاه روی مواد ویژه ای صورت می پذیرد.

روش این سیستم شامل سه مرحله می باشد.

  • مرحله اول شامل معاینه پا و ارسال اطلاعات به دستگاه می باشد.
  • مرحله دوم  شامل بررسی فشار پا و آنالیز مولفه های بیرونی پا می باشد.
  • مرحله سوم شامل اسکن سه بعدی و آنالیز مولفه های درونی پا می باشد.

حالا باید نتایج بدست آمده با پردازش اطلاعات را از این ۳ مرحله برای کفی مجازی به کار ببریم. گزارش را به دستگاه ماشین روباتیک ارسال و کفی توسط دستگاه تراشیده می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *