بریس آرتروز زانوReviewed by آرامیس طب on Aug 28Rating: 5.0

بریس آرتروز زانو

 

در آرتروز زانو، از بریس آرتروز زانو تجویز می شود. یکی از مشکلات در سنین پس از میانسالی، درد زانو به علت بروز آرتروز است. بسیاری از افراد به دنبال درمان غیر جراحی هستند. از راه های درمان غیر جراحی، استفاده از بریس های طبی مخصوص زانو و نیز کفی و کفش طبی می باشد.

آرتروز مفصل زانو یک عارضه مزمن مفصلی است که به طور معمول افراد میانسال و مسن به آن مبتلا می شود. از آن جایی که هیچ راه درمان قطعی و کامل برای برطرف کردن این مشکل نیست، شیوه های درمانی رایج سعی دارند که درد زانو را با بهبود عملکرد زانو از طریق بالا بردن کیفیت عادات حرکتی در زندگی، و نیز کند کردن روند آسیب کاهش دهند. از این رو استفاده از پوشش مناسب پا مانند استفاده از کفش ها و کفی های مخصوص به عنوان اولین راه حل برای مهار کردن این عارضه در نظر گرفته می شود. مهم ترین فاکتور موثر بر پیشرفت این بیماری ، افزایش میزان فشار وارد شده بر زانو حین فعالیت می باشد.

درمان آرتروز با کفی طبی

هدف از طراحی کفی های مخصوص آرتروز زانو ایجاد یک چرخه حرکتی بسته در اندام های تحتانی به منظور کم شدن اعمال فشار و تحمل وزن می باشد. این کفی ها می توانند درد  زانو را کمتر کنند. استفاده از کفی ها و کفش های طبی یک شیوه درمانی قوی، ساده، غیر تهاجمی و در عین حال ارزان قیمت برای آرتروز زانو می باشد. افزایش فشار وارد شده بر مفصل هنگام حرکت، سرعت پیشرفت آرتروز مفاصل را زیاد می کند ولی این مورد قابل کنترل است و می توان این وضعیت را عوض کرد.  استفاده از کفی با لبه ی خارجی می تواند میزان انحراف زانو به سمت پرانتزی شدن را کم کند و از این طریق باعث کم شدن سرعت پیشروی این بیماری شود.

 

 

بریس آرتروز زانو

 

شایع ترین مشکل بیماران مبتلا به آرتروز احساس درد در اطراف کشکک زانو می باشد.  این درد ممکن است بر اثر فعالیت های شدید و مداوم حرکتی افزایش یابد. درد در اطراف کشکک زانو می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد.  یکی از آنها اختلال در نحوه حرکت کشکک زانو روی استخوان ها و فعالیت بیش از حد زانو است.

( بریس آرتروز زانو )

بهترین روش ساخت کفی طبی مبتنی بر اسکن کف پا یا قالب گیری پا می‌باشد. کفی طبی باید بر اساس مشکل فرد ساخته شود و اینکه صرفا یک کفی قوس دار آماده در بازار را در کفش قرار دهیم، کمکی به درمان درد کف پا و اصلاح ارگونومی کف پا نکرده‌ایم. مسلما کفی طبی که برای یک  خواهر هم ساخته می‌شود دقیقا ممکن است برای خواهر دیگر قابل استفاده نباشد. درقسمت ارتوپدی فنی کلینیک تخصصی آرامیس طب  قالبگیری کفش جهت دفورمیتی‌های پا انجام می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *