کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


معرفی انواع ارتوز قوزک پا و درمان های مرتبط (پارت 1)Reviewed by سلگی on Jul 24Rating: 5.0معرفی انواع ارتوز قوزک پا و درمان های مرتبط (پارت 1)انواع ارتوز قوزک پا و برخی از درمان های مرتبط شامل ارتوز قوزک پا، ارتوز قوزک پای تک محوره، ارتوز قوزک پای سفت و سخت، ارتوز قوزک پای انعطاف پذیر، ارتوز قوزک پای ذخیره و آزاد کننده انرژی، واکر ارتوتیک مهارکننده شارکوت، ارتوز سوپرامالئولار قوزک پای هیبریدی، ارتوز قوزک پای تماسی با زمین، ارتوز های قالبگیری، تحریک الکتریکی عملکردی، گزینه های آماده پوشیدن می شوند.

معرفی انواع ارتوز قوزک پا و درمان های مرتبط (پارت 1)

انواع ارتوز، معرفی انواع ارتوز قوزک پا و درمان های مرتبط (پارت 1) موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

معرفی انواع ارتوز قوزک پا و درمان های مرتبط

انواع ارتوز قوزک پا و برخی از درمان های مرتبط شامل ارتوز قوزک پا، ارتوز قوزک پای تک محوره، ارتوز قوزک پای سفت و سخت، ارتوز قوزک پای انعطاف پذیر، ارتوز قوزک پای ذخیره و آزاد کننده انرژی، واکر ارتوتیک مهارکننده شارکوت، ارتوز سوپرامالئولار قوزک پای هیبریدی، ارتوز قوزک پای تماسی با زمین، ارتوز های قالبگیری، تحریک الکتریکی عملکردی، گزینه های آماده پوشیدن می شوند. در پارت یک این مطلب با سه گزینه اول بیشتر آشنا می شویم.

انواع ارتوز قوزک پا (AFO)

انواع ارتوز قوزک پا (AFOs) برای بهبود راه رفتن یا محافظت و حمایت از پا و قوزک پا طراحی شده اند. این بریس‌ها از زیر زانو شروع می‌شوند و تا قوزک پا و زیر پا امتداد می‌یابند. آنها اغلب برای کمک به حمایت یا تراز کردن پا و قوزک پا استفاده می شوند، اما می توانند بر ثبات زانو نیز تأثیر بگذارند. می توان از آنها برای جلوگیری از انقباض عضلانی در ساق پا استفاده کرد. AFO ها در طرح های بسیاری برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازها ارائه می شوند.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

این وسیله ممکن است برای طیف وسیعی از بیماری های زیر کاربرد داشته باشد:

  • فلج مغزی (CP)
  • سکته
  • ALS
  • مولتیپل اسکلروزیس (MS)
  • راه رفتن روی پنجه پای ایدیوپاتیک
  • افتادگی پا
  • آسیب نخاعی
  • ضربه
  • قطع قسمتی از پا
  • دیستروفی عضلانی
  • شارکوت ماری توث (CMT)
  • آسیب عصبی

ارتوزهای قوزک پا تک محوره (SA-AFO)

SA-AFO ها با لولاهایی در قوزک پا طراحی شده اند تا حرکت کنترل شده ای را در اطراف مفصل قوزک پا برای پشتیبانی از دامنه حرکتی دلخواه ارائه دهند.

ارتوزهای قوزک پا سفت و سخت (Rigid-AFO)

اینها بریس های سفت و سختی هستند که به تثبیت پا و قوزک پا کمک می کنند تا ماهیچه ها و مفاصل را در یک راستا قرار دهند. می توان از آنها برای ارتقای بهبودی، کاهش درد و مدیریت اسپاستیک شدید استفاده کرد. برای افرادی که قادر به راه رفتن مکرر نیستند، به تثبیت پا و قوزک پا برای انتقال و حفظ وضعیت سالم پا در هنگام نشستن کمک می کنند. برای افرادی که قادر به راه رفتن هستند، حمایت و ثبات را فراهم می کنند. Rigid-AFOs همچنین برای کاهش درد استفاده می شود.

این وسیله ممکن است برای افرادی مناسب باشند که دچار عوارض زیر هستند:

  • آرتروز
  • ضربه
  • آسیب مفصل شارکوت
  • بی ثباتی شدید قوزک پا

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *