کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


معرفی انواع ارتوز زانو و مچ پاReviewed by سلگی on Jul 19Rating: 5.0معرفی انواع ارتوز زانو و مچ پاانواع ارتوز زانو و مچ پا شامل ارتوز زانو (KO)، ارتوز ترموپلاستیک مچ پا و زانو (KAFO) ، ارتوز معمولی مچ پا و زانو و ارتوز کنترل موضع مچ پا و زانو می باشند. ارتوزهای مچ پا AFO دستگاه‌های بیومکانیکی خارجی هستند که بر روی اندام‌های تحتانی برای تثبیت مفاصل، بهبود راه رفتن و عملکرد فیزیکی اندام های تحتانی آسیب‌دیده استفاده می‌شوند. در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

معرفی انواع ارتوز زانو و مچ پا

انواع ارتوز، معرفی انواع ارتوز زانو و مچ پا موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

معرفی انواع ارتوز زانو و مچ پا

انواع ارتوز زانو و مچ پا شامل ارتوز زانو (KO)، ارتوز ترموپلاستیک مچ پا و زانو (KAFO) ، ارتوز معمولی مچ پا و زانو و ارتوز کنترل موضع مچ پا و زانو می باشند. ارتوزهای مچ پا AFO دستگاه‌های بیومکانیکی خارجی هستند که بر روی اندام‌های تحتانی برای تثبیت مفاصل، بهبود راه رفتن و عملکرد فیزیکی اندام های تحتانی آسیب‌دیده استفاده می‌شوند. در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

انواع ارتوز زانو (KO)

KO که معمولاً به عنوان زانوبند شناخته می شود، می تواند درد را تسکین دهد، ثبات مفصل را افزایش دهد و از ادامه کار یا فعالیت های تفریحی پشتیبانی کند. انواع KO ها عبارتند از: بریس های بعد از عمل، تخلیه کننده ها، بریس های ACL، آستین های نئوپرن، تثبیت کننده های کشکک و بی حرکت کننده های زانو.

این دستگاه ممکن است برای افرادی مناسب باشد که دچار عوارض زیر هستند:

  • آرتروز
  • آسیب های لیگامانی
  • بعد از جراحی
کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

انواع ارتوز ترموپلاستیک مچ پا و زانو (KAFO)

KAFO های ترموپلاستیک به صورت سفارشی از طریق قالب گیری اولیه ساق با پلاستیک گرم (ترموپلاستیک) ساخته می شوند. طراحی آنها یک گزینه سبک و از نظر زیبایی جذاب محسوب می شود.

این دستگاه ممکن است برای افرادی مناسب باشد که دچار عوارض زیر هستند:

  • فلج اطفال
  • آسیب نخاعی
  • آسیب عصب محیطی
  • آرتروز شدید زانو
  • مولتیپل اسکلروزیس (MS)
  • ضربه

انواع‌ارتوز معمولی مچ پا و زانو (KAFO)

KAFO های معمولی به صورت سفارشی از قالب گیری یا مدل سازی پا ساخته می شوند. این دستگاه ها با فلز و چرم ساخته شده و مستقیماً به کفش متصل می شوند.

انواع ارتوز کنترل موضع مچ پا و زانو

خانواده ای از KAFO ها که ثبات زانو را از طریق «کنترل موضع» فراهم می کنند. زانو قفل و باز می شود تا الگوی راه رفتن کارآمد تری حاصل آید.

این دستگاه ممکن است برای افرادی مناسب باشد که دچار عوارض زیر هستند:

  • فلج اطفال
  • آسیب عصب فمورال
  • ضربه

نکته در رابطه با دریافت مراقبت مناسب

انتخاب نحوه درمان با بریس مناسب نیاز به ارزیابی تخصصی توسط یک ارتوتیست معتبر دارد که در علم بیومکانیک و نحوه حرکت بدن آموزش دیده است. ضروری است انتخاب هر یک از ارتوز مورد نظر شما تحت نظارت ارتوتیست شما انجام گیرد. بنابراین لازم است اطمینان حاصل کنید که این محصولات برای مراقبت از نیازهای شما تناسب دارند.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *