کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


معرفی انواع ارتوز ستون فقراتReviewed by سلگی on Jul 8Rating: 5.0معرفی انواع ارتوز ستون فقراتنامگذاری انواع ارتوزهای ستون فقرات بر اساس همان نواحی بدن است که از آن حمایت می کند. انواع ارتوز ستون فقرات شامل ارتوزهای لومبوساکرال و توراکولومبوساکرال (LSO، TLSO)، هریس بریس و جوئت بریس می باشند. در ادامه این مطلب درباره مشخصات و کاربرد هر یک از آنها توضیح خواهیم داد.

معرفی انواع ارتوز ستون فقرات

انواع ارتوز، معرفی انواع ارتوز ستون فقرات موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

انواع ارتوز ستون فقرات

نامگذاری انواع ارتوزهای ستون فقرات بر اساس همان نواحی بدن است که از آن حمایت می کند. آنها همچنین با نام های مشابه دیگری نیز نامگذاری می شوند. بسته به هدف یا میزان حمایت و کنترل مورد نظر از این وسیله ممکن است جنس آن سفت، نیمه سخت یا انعطاف پذیر باشد. انواع ارتوز ستون فقرات شامل ارتوزهای لومبوساکرال و توراکولومبوساکرال (LSO، TLSO)، هریس بریس و جوئت بریس می باشند. در ادامه این مطلب درباره مشخصات و کاربرد هر یک از آنها توضیح خواهیم داد.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

کاربرد انواع ارتوز ستون فقرات

انواع ارتوز ستون فقرات که روی تنه پوشانده می شوند برای تثبیت ستون فقرات و یا کاهش درد استفاده می شوند. TLSO از بالای قفسه سینه به پایین به سمت لگن گسترش می یابد. یک LSO از پایین قفسه سینه تا لگن امتداد دارد. هر دوی این وسایل مانند بریس هریس، بریس CASH، بریس جوئت (Jewett)، ارتوز نایت تیلور و ارتوز کرست به صورت سفارشی و آماده در دسترس هستند.

این دستگاه ها ممکن است برای کاربردهای زیر مناسب باشند:

  • ضربه گیری
  • کیفوز شوئرمن
  • اسپوندیلوز
  • اسپوندیلولیز
  • اسپوندیلولیستزیس
  • نوروفیبروماتوز
  • کیفوز وضعیتی
  • فتق دیسک
  • اسکولیوز
  • افزایش فشار خون

هریس بریس

این یک بریس سفارشی است که برای جلوگیری از خم شدن ستون فقرات کمری به سمت عقب و همچنین تخلیه فشار ستون فقرات از ناحیه داخل شکمی استفاده می شود.

جوئت بریس

جوئت بریس هم یک بریس سفارشی است که برای جلوگیری از خم شدن ستون فقرات به جلو استفاده می شود. این وسیله برای بهبودی پس از ضربه به ستون فقرات استفاده می شود.

نکته در رابطه با دریافت مراقبت مناسب

انتخاب نحوه درمان با بریس مناسب نیاز به ارزیابی تخصصی توسط یک ارتوتیست معتبر دارد که در علم بیومکانیک و نحوه حرکت بدن آموزش دیده است. ضروری است انتخاب هر یک از ارتوز مورد نظر شما تحت نظارت ارتوتیست شما انجام گیرد. بنابراین لازم است اطمینان حاصل کنید که این محصولات برای مراقبت از نیازهای شما تناسب دارند.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *