بریس یا ارتوز چیست ؟

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


معرفی انواع ارتوز دست و مچReviewed by سلگی on Jul 12Rating: 5.0معرفی انواع ارتوز دست و مچانواع ارتوزهای دست (HO) شامل بانداژ شست، ارتوز فلج عصب محیطی اندام فوقانی و ارتوز مچ است. ارتوز دست در حالت استراحت یک آتل ترموپلاستیکی برای کف دست است که مچ، انگشتان و شست را در موقعیت خاصی، بی حرکت نگه می دارد. این بریس ها از انقباض جلوگیری می کنند و دست را در حالت خنثی نگه می دارند.

معرفی انواع ارتوز دست و مچ

انواع ارتوز، معرفی انواع ارتوز دست و مچ موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

معرفی انواع ارتوز دست و مچ

انواع ارتوزهای دست (HO) شامل بانداژ شست، ارتوز فلج عصب محیطی اندام فوقانی و ارتوز مچ است. ارتوز دست در حالت استراحت یک آتل ترموپلاستیکی برای کف دست است که مچ، انگشتان و شست را در موقعیت خاصی، بی حرکت نگه می دارد. این بریس ها از انقباض جلوگیری می کنند و دست را در حالت خنثی نگه می دارند. در ادامه این مطلب درباره مشخصات و کاربرد هر یک از آنها توضیح خواهیم داد.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

انواع ارتوز شست

این آتل های کوتاه برای بی حرکت کردن انگشت شست در حالتی که مچ دست و سایر انگشتان اجازه حرکت دارند استفاده می شوند. نسخه های عریض تر نیز از شست تا مچ امتداد دارند. معمولاً به آنها ارتوزهای بلند شست گفته می شود.

این وسیله ها ممکن است برای افرادی مناسب باشند که دچار عوارض زیر هستند:

  • آرتروز
  • روماتیسم مفصلی
  • آسیب های لیگامانی به انگشت شست
  • درمان پس از جراحی
  • تنوسینوویت دکورون

انواع ارتوزفلج عصب محیطی اندام فوقانی

انواع ارتوز فلج عصب محیطی اندام فوقانی که آتل دست نیز نامیده می‌شوند، می‌توانند به قرار گرفتن انگشتان برای کارهای کاربردی کمک کنند.

این آتل ها ممکن است برای افرادی مناسب باشند که دچار عوارض زیر هستند:

  • فلج عصب اولنار
  • فلج عصب مدیان
  • فلج عصب رادیال

انواع ارتوز مچ دست

انواع ارتوز مچ دست به حمایت از قسمت های ضعیف یا آسیب دیده ساعد، مچ دست و دست کمک می کند تا عملکرد مچ را بهبود بخشد. می توان آن را با سفت کردن محیطی بریس به گونه ای تنظیم کرد که برای بیمار مناسب تر باشد. مواد تنفسی و نرم، راحتی آن را بهینه می‌کنند و در عین حال کارایی مناسب را برای حمایت از مچ و دست شما ارائه می‌دهند.

نکته در رابطه با دریافت مراقبت مناسب

انتخاب نحوه درمان با بریس مناسب نیاز به ارزیابی تخصصی توسط یک ارتوتیست معتبر دارد که در علم بیومکانیک و نحوه حرکت بدن آموزش دیده است. ضروری است انتخاب هر یک از ارتوز مورد نظر شما تحت نظارت ارتوتیست شما انجام گیرد. بنابراین لازم است اطمینان حاصل کنید که این محصولات برای مراقبت از نیازهای شما تناسب دارند.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *