درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


علل شناخته شده زانوی پرانتزیReviewed by سلگی on Aug 28Rating: 5.0علل شناخته شده زانوی پرانتزیشایع ترین علت زانوی پرانتزی، راشیتیسم یا هر بیماریی است که از تشکیل صحیح استخوان ها جلوگیری می کند. مشکلات اسکلتی، عفونت و تومورها می توانند بر رشد ساق تأثیر بگذارند که می تواند باعث خمیده شدن یک پا شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی علل شناخته شده این ناهنجاری بپردازیم.

علل شناخته شده زانوی پرانتزی

زانوی پرانتزی، علل شناخته شده زانوی پرانتزی موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

علل شناخته شده زانوی پرانتزی

شایع ترین علت زانوی پرانتزی، راشیتیسم یا هر بیماریی است که از تشکیل صحیح استخوان ها جلوگیری می کند. مشکلات اسکلتی، عفونت و تومورها می توانند بر رشد ساق تأثیر بگذارند که می تواند باعث خمیده شدن یک پا شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی علل شناخته شده این ناهنجاری بپردازیم.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

معرفی علل شناخته شده زانوی‌پرانتزی

علل شناخته شده ژنوواروم شامل موارد زیر است:

  • تیبیا وارا (بیماری بلانت) در نوزادان، کودکان و نوجوانان
  • راشیتیسم – بیماری هیپوفسفاتمی، تغذیه ای، کلیوی
  • دیسپلازی های اسکلتی – آکندروپلازی، شبه آکندروپلازی، دیسپلازی اپی فیزی متعدد، دیسپلازی متافیزیال
  • اسپرو سلیاک و سایر اختلالات گوارشی

تیبیا وارا (بیماری بلانت) اختلال رشد درشت نی داخلی پروگزیمال است که می تواند در هر زمانی از نوزادی تا نوجوانی بروز کند. روند طبیعی این عارضه اجتناب ناپذیر، شامل بسته شدن زودرس فیزیس داخلی تیبیال فوقانی، انحراف زانو، شلی رباط، و در نهایت، بی ثباتی و دژنراسیون مفصل است. تا سن 5 سالگی، درمان رشد هدایت شده ادامه می یابد. در صورت بسته شدن فیزیال در سنین بالا، جراحی های استئوتومی پیچیده مورد نیاز است.

راشیتیسم هیپوفسفاتمیک یک اختلال در متابولیسم ویتامین D است که در آن تاخیر در استخوان سازی باعث ضعف استخوان های درشت نی می شود. بدشکلی های متعاقب ممکن است با وجود مدیریت دقیق پزشکی و کاربرد بریس ها پیشرفت کنند. بدشکلی ها معمولاً دو طرفه هستند که هم استخوان ران و هم استخوان درشت نی را درگیر می کنند.

زانوی پرانتزی و بازی فوتبال

ارتباط بین بازی فوتبال و ژنوواروم توسط یک انجمن پیشنهاد شده است. یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز توسط تالر و همکاران از این پیشنهاد پشتیبانی می کند. این بررسی ارتباط بین تمرینات فشرده فوتبال و افزایش خطر ابتلا به این بیماری را مستند می کند. اما اشاره می کند زمانی که به فوتبال به عنوان یک فعالیت اوقات فراغت پرداخته می شود نمی توان فوتبال را عامل زمینه ساز ابتلا به این بیماری معرفی کرد. اصلاح ناهنجاری های شدید و علامت دار، صرف نظر از اتیولوژی ژنوواروم پاتولوژیک و بدون توجه به سن بیمار با جراحی ضروری است.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *