کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


علائم، علل، تشخیص و درمان زانوی پرانتزیReviewed by سلگی on Aug 21Rating: 5.0علائم، علل، تشخیص و درمان زانوی پرانتزی تقریباً همه نوزادان با زانوی پرانتزی یا ژنوواروم به دنیا می آیند. در بدو تولد، کف پای نوزاد در حالی که استخوان ساق و استخوان ران به سمت بیرون خمیده است، روبروی هم قرار می گیرد. بین مفاصل زانو نیز فضایی وجود دارد. در طی زمان، استخوان ها از غضروف به استخوان، استخوانی یا سخت می شوند.

علائم، علل، تشخیص و درمان زانوی پرانتزی

زانوی پرانتزی، علائم، علل، تشخیص و درمان زانوی پرانتزی موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

علائم، علل، تشخیص و درمان زانوی پرانتزی

تقریباً همه نوزادان با زانوی پرانتزی یا ژنوواروم به دنیا می آیند. در بدو تولد، کف پای نوزاد در حالی که استخوان ساق و استخوان ران به سمت بیرون خمیده است، روبروی هم قرار می گیرد. بین مفاصل زانو نیز فضایی وجود دارد. در طی زمان، استخوان ها از غضروف به استخوان، استخوانی یا سخت می شوند. زمانی که نوزادان شروع به راه رفتن می کنند، استخوان های پا سفت و صاف شده اند تا راه رفتن را امکان پذیر کنند.

علائم زانوی پرانتزی

معمولاً زانوی پرانتزی تأثیر کمی بر توانایی راه رفتن افراد مبتلا دارد. کودکان معمولاً هیچ علامتی ندارند، در حالی که بزرگسالان ممکن است در قسمت بیرونی زانوهای خود احساس ناراحتی کنند. با این حال، اگر آن درمان نشود، فشار و ساییدگی قسمت ناهموار روی زانو اغلب منجر به شروع زودهنگام آرتریت می شود. از نظر بصری، پاهای افراد مبتلا به سمت بیرون خم شده است.

درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی
کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

علل و عوامل خطر

شایع ترین علت آن راشیتیسم یا هر بیماری ای است که از تشکیل صحیح استخوان ها جلوگیری می کند. مشکلات اسکلتی، عفونت و تومورها می توانند بر رشد ساق تأثیر بگذارند که می تواند باعث خمیده شدن یک پا شود. آرتریت و شکستگی‌هایی که به‌درستی بهبود نمی‌یابند اگر داخل زانو را بیشتر از قسمت بیرونی درگیر کند، می‌تواند منجر به خمیده شدن پاها شوند. برخی از حرفه‌ها، مانند سوارکاری، می‌توانند منجر به پرانتزی شدن پا و همچنین آسیب‌های فیزیکی شوند.

تشخیص

معاینه فیزیکی و اشعه ایکس برای تایید تشخیص و همچنین برای تعیین وضعیت استخوان ها و مفاصل استفاده می شود. برای اندازه گیری میزان خمیدگی غیر طبیعی از دستگاهی به نام گونیا استفاده می شود.

درمان

اگر ناشی از راشیتیسم باشد، بیماری زمینه ای درمان می شود. ویتامین D برای درمان راشیتیسم و در نتیجه رفع خمیدگی پاها تجویز می شود. این معمولا منجر به اصلاح بدشکلی می شود، اگرچه می توان از اسپلینت برای افزایش سرعت درمان استفاده کرد. در بیماران مسن تنها راه درمان، جراحی است. پس از جراحی، بیماران تا زمان بهبودی پاها از بریس یا گچ استفاده می کنند. فیزیوتراپی معمولاً برای بازیابی کامل دامنه حرکتی و قدرت در پاها تجویز می شود.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *