کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


رادیوگرافی زانوی پرانتزیReviewed by سلگی on Sep 4Rating: 5.0رادیوگرافی زانوی پرانتزی در بیشتر موارد، یک رادیوگرافی ساده تنها روش تشخیصی مورد نیاز برای زانوی پرانتزی است. مستندات رادیوگرافی، شامل نمای قدامی خلفی اندام تحتانی تحمل‌کننده وزن (AP) است که با کشکک ها رو به جلو گرفته می شود. این رادیوگرافی علاوه بر بدشکلی های زانو، ممکن است برای تشخیص واروس پروگزیمال فمور یا درشت نی یا نازک نی دیستال نیز کاربرد داشته باشد.

رادیوگرافی زانوی پرانتزی

زانوی پرانتزی، رادیوگرافی زانوی پرانتزی موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

رادیوگرافی زانوی پرانتزی

در بیشتر موارد، یک رادیوگرافی ساده تنها روش تشخیصی مورد نیاز برای زانوی پرانتزی است. مستندات رادیوگرافی، شامل نمای قدامی-خلفی اندام تحتانی تحمل‌کننده وزن (AP) است که با کشکک های رو به جلو گرفته می شود. این رادیوگرافی علاوه بر بدشکلی های زانو، ممکن است  برای تشخیص واروس پروگزیمال فمور یا درشت نی یا نازک نی دیستال نیز کاربرد داشته باشد.

آناتومی زانوی پرانتزی

بررسی آناتومی مربوطه، علاوه بر تشخیص ناهنجاری‌های احتمالی مفصل ران و مچ پا، شامل تشخیص فیزهای دیستال فمور و پروگزیمال تیبیا می‌شود که ممکن است یک یا هر دوی آن‌ها در ناهنجاری واروس موثر باشند. یک تست غربالگری ساده، مشاهده رادیوگرافی AP تمام قد زانو در یک صفحه افقی است. وقتی فیلم طوری قرار می گیرد که زانو در یک صفحه افقی قرار گیرد، ممکن است به راحتی مشخص شود که استخوان ران، استخوان ساق پا، یا هر دو در ایجاد تغییر شکل نقش دارند. بنابراین مشخص می شود که به کدام سطح یا سطوح باید پرداخت.

بهترین راه برای اندازه‌گیری و تعیین اینکه کدام فیزیس‌ها در تغییر شکل نقش دارند، اندازه‌گیری زوایای آناتومیک شفت مفصل در هر سطح است. این زوایا عبارتند از زاویه دیستال فمورال جانبی (LDFA) که معمولاً 84 درجه است، و زاویه میانی تیبیا پروگزیمال (PMTA) که معمولاً 87 درجه است. زوایای آناتومیک بین سطح مفصلی هر استخوان و شفت مربوطه آن اندازه گیری می شود. در نمای نزدیک، می توان زاویه همگرایی مفصل (که معمولاً 0 درجه است) را اندازه گیری کرد. این زاویه با خطوط سطح مفصلی استخوان ران و تیبیا مشخص می شود. شلی رباط جانبی می تواند به ناهماهنگی واروس کمک کند. (تصویر زیر را ببینید).

درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی
درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

چالش های رادیوگرافی زانوی‌پرانتزی

با اندازه گیری زاویه همگرایی مفصل یا گرفتن رادیوگرافی AP فشار واروس می‌توان نقش هر یک از رباط های ضعیف جانبی زانو را در تغییر شکل زانو نشان داد. مهم است که به یاد داشته باشید که ممکن است ناهنجاری های صفحه ساژیتال و چرخشی نیز وجود داشته باشند که تجزیه و تحلیل و درمان را مختل می‌کنند. در صورت وجود این ناهنجاری‌ها، اسکنوگرام‌ها ارزش مشکوک دارند زیرا قادر نیستند تحمل وزن، ناهنجاری‌های دیافیز و محور مکانیکی را نشان دهند.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *