کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


درمان و مدیریت زانوی پرانتزی در کودکانReviewed by سلگی on Aug 30Rating: 5.0درمان و مدیریت زانوی پرانتزی در کودکانگزینه های مختلفی برای مداخله در این بیماری وجود دارد، از گرفته بریسینگ تا استئوتومی. کاربرد بریس‌ تا اواسط دهه 1900 رایج بود، اما محبوبیت این رویکرد به دلیل مشکلات طراحی و هزینه های بریس، عدم انطباق بیمار و اثربخشی اثبات‌نشده تا حد زیادی از بین رفت. گزینه آخر در طیف درمان، استئوتومی است که بسته به سطح ناهنجاری استخوانی شامل بریدن استخوان ران، استخوان درشت نی، یا هر دو، است.

درمان و مدیریت زانوی پرانتزی در کودکان

زانوی پرانتزی، درمان و مدیریت زانوی پرانتزی در کودکان موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

درمان و مدیریت زانوی پرانتزی در کودکان

گزینه های مختلفی برای درمان زانوی پرانتزی وجود دارد، از گرفته بریسینگ تا استئوتومی. کاربرد بریس ها‌ تا اواسط دهه 1900 رایج بود، اما محبوبیت این رویکرد به دلیل مشکلات طراحی و هزینه های بریس، عدم انطباق بیمار و اثربخشی اثبات‌نشده تا حد زیادی از بین رفت. گزینه آخر در طیف درمان، استئوتومی است که بسته به سطح ناهنجاری استخوانی شامل بریدن استخوان ران، استخوان درشت نی، یا هر دو، است.

با این حال، استئوتومی نسبتاً تهاجمی و مملو از عوارض بالقوه است (به عنوان مثال، شکست در فیکساسیون، آسیب فیزیال، عفونت، سفتی مفصل، سندرم کمپارتمان، آسیب عصبی عروقی، اصلاح بیش از حد یا کمتر از میزان لازم، و بدشکلی مکرر). برخی از این ناهنجاری های پاتولوژیک واروس دو طرفه و چند سطحی هستند که خطر بروز مشکلات را افزایش می دهد.

کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

درمان زانوی‌پرانتزی با اصلاح فیزیس

فیمستر اولین کسی بود که به منظور اصلاح اختلاف طول یا تغییر زاویه مستقیماً روی فیزیس عمل کرد. تکنیک او شامل برداشتن و چرخاندن یک قسمت مستطیلی از استخوانی بود که فیزیس را پوشانده بود تا یک پل استخوانی دائمی برای اتصال فیزیس ایجاد کند. علاوه بر ماهیت نسبتا تهاجمی آن، ویژگی اصلی این روش دائمی بودن آن است. در حالی که سایر تکنیک‌ها از فلوروسکوپی برای کمک به سوراخ کردن پوست و به حداقل رساندن ضربه و اسکار استفاده می‌کردند، ماندگاری این روش به برنامه‌ریزی دقیق، تعیین دقیق سن استخوان و پیگیری دقیق برای جلوگیری از اصلاح بیش از حد نیاز دارد.

درمان زانوی پرانتزی با رشد هدایت شده

رشد هدایت شده یک روش کم تهاجمی و مدولار برای اصلاح ژنوواروم در بیماران اطفال است. مزیت اصلی این مداخله، ماهیت موقت و برگشت پذیر آن است. روشهای سنتی مهار مکانیکی یک فیزیس معین با بلانت در سال 1949 آغاز شد و توسط دیگران در نیمه دوم قرن بیستم منتشر شد.  با این حال، مشکلات تجربه شده با استاپلر یا منگنه جراحی، از جمله جابجایی یا شکستن و لزوم جراحی اصلاح زودرس، از محبوبیت این روش کاسته و منجر به توسعه روش های جایگزین، از جمله پیچ ترانس فیزیال از راه پوست و متعاقبا، هشت بشقاب (ارتوفیکس، ورونا، ایتالیا) شده است. روش جایگزین هشت صفحه ای که اخیرا مورد مطالعه قرار گرفته است، به نظر می رسد کارایی قابل مقایسه ای داشته و در عین حال مقرون به صرفه تر است.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *