کفی طبی و بررسی موضوع ترومبوآمبولی

کفی طبی و بررسی موضوع ترومبوآمبولیReviewed by ندا سلگی on Jul 1Rating: 5.0کفی طبی و بررسی موضوع ترومبوآمبوليکفی طبی,کفی طبی ژله ای,کفی طبی کفش,کفی طبی کف پای صاف,کفی طبی سیلیکونی,کفی طبی خار پاشنه,کفی طبی برای گودی پا,کفی طبی ژله ای کفش,کفی طبی کفش زنانه,کفی طبی پاپیا,

کفی طبی و بررسی موضوع ترومبوآمبولی

کفی طبی و بررسی موضوع ترومبوآمبولی

کفی طبی,کفی طبی ژله ای,کفی طبی کفش,کفی طبی کف پای صاف,کفی طبی سیلیکونی,کفی طبی خار پاشنه,کفی طبی برای گودی پا,کفی طبی ژله ای کفش,کفی طبی کفش زنانه,کفی طبی پاپیا,

ترومبوآمبولی( Venous Thromboembolism) (VTE)

در بیماران مبتلا به شکستیگهای لگن ٬ ران و ساق و بعد از اعمالجراحی ٬ ترومبوآمبولی بسیار شایع است و عوارض ناشی از آنبسیار شدید و گاه خطرنا ک است. به همین جهت پزشکی که این گونه بیماران را درمان میکند باید اطلاعات کافی در مورد این عارضه داشته باشد ٬ به موقع آن را تشخیص بدهد و به طور صحیح درمان کند.
این عارضه بیشتر در افراد مسن و افرادی که به مدت طولانیبستری میشوند به وجود میآید.

بیمار ممکن است از درد وتورم ساق شکایت داشته باشد ٬ ولی با توجه به شیوع بسیار زیاداین ضایعه عضلات ران و ساق این بیماران باید به طور مرتب معاینه شود و در صورت بالا رفتن نا گهانی درجه حرارت وتنفس ٬ شک به عارضه ایجاد شود (علت زمینه ای ترومبوآمبولی Deep Vein اکثراً ترومبوز وریدهای عمقی اندام تحتانی می باشد که در آن درد و تورم ساق ممکن (DVT) Thrombosisاست دیده شود). در بیمار مبتلا به ترومبوز وریدهای عمقی خمکردن نا گهانی مچ پا به بالا با درد همراه است. این آزمایش به معروف است. ( Homan’s Sign) علامت هومنتشخیص دقیق و قطعی این عارضه با ونوگرافی صورت می گیرد. امروزه داپلر به تشخیص این (Venography)عارضه کمک میکند.

( کفی طبی و بررسی موضوع ترومبوآمبولی)

تعداد نسبتاً زیادی از این بیماران دچار آمبولی ریه می شوندولی تعداد کمی از آنها از درد سینه و تنگی نفس شکایت دارند.
آمبولی ریه در صورتی که جزئی باشد علایم خفیف دارد ولی ا گرشدید باشد باعث درد شدید سینه ٬ تنگی نفس ٬ خلط خونی ومیشود. گاه علایم ( Pleural Rub) بالاخره رالهای جنبیآمبولی ریه شدید و نا گهانی است و باعث مرگ نا گهانی بیمارمیگردد. رادیوگرافی سینه ٬ آنژیوگرافی و اسکن (اسکن پرفیوژن ونتیلاسیون) به تشخیص بیماری کمک میکند ٬ به همین جهتاز کلیه بیمارانی که دچار ترومبوفلبیت میشوند باید رادیوگرافیسینه به عمل آورد و در صورت مشکوک بودن ٬ آزمایشاتدیگری برای تشخیص آمبولی ریه انجام داد.

[table id=1 /]

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *