کفی طبی,کفی طبی ژله ای,کفی طبی پاپیا,کفی طبی برای کف پای صاف,کفی طبی کفش,کفی طبی سیلیکونی,کفی طبی پای پرانتزی,کفی طبی پا به پا,کفی طبی برای خار پاشنه,کفی طبی طب و صنعت,

کاربرد کفی طبی در کفشهای ورزشیReviewed by آرامیس طب on Jan 4Rating: 5.0کاربرد کفی طبی در کفشهای ورزشی

کاربرد کفی طبی در کفشهای ورزشی

در این مقاله میخواهیم در خصوص بحث کاربرد کفی طبی در کفشهای ورزشی بنویسم. بنظر شما کاربرد کفی طبی در کفشهای ورشی چه میتواند باشد. اصلا ایا  کفی طبی جایی در کفشهای ورزشی دارد یا خیر ؟ همانگونه که قبلا هم گفته ایم کفی طبی کفش نوعی ارتز می باشدکه برای اصلاح عملکرد کف پا و اندان تحتانی، یعنی کف پا، مچ پا، پا، زانو، ران و لگن، طراحی گردیده است. پزشک متخصص جهت  اصلاح عملکرد کف پا و پایین تنه کفی طبی خاص و مناسب پای شما  را تجویز می‌کند که فشاری که روی ساختارهای آسیب دیده‌ی پا و پایین تنه ی شما می باشد  را کاهش دهد،د راینصورت بیمار دیگر متحمل درد نشده و فرصت لازم برای بهبود این ساختارها ایجاد می شود.علاوه بر این کفی‌های طبی تجویزی باعث میشود که نیروهای غیرطبیعی  وارد بر کف پا و پایین‌تنه از بروز مشکلات آینده در این بخش‌های مهم تحتانی جلوگیری کند.

کفی طبی,کفی طبی ژله ای,کفی طبی پاپیا,کفی طبی برای کف پای صاف,کفی طبی کفش,کفی طبی سیلیکونی,کفی طبی پای پرانتزی,کفی طبی پا به پا,کفی طبی برای خار پاشنه,کفی طبی طب و صنعت,

در بعضی مواقع کفی طبی بصورت پیش فرض در تمام محصولات تولیدی یک واحد تولیدی کفش طبی کار گذاشته میشود اما در بعضی از موارد کفی طبی کفش باید به صورت اختصاصی برای بیمار طراحی و ساخته گردد تا براساسنیازها و شرایط خاص پای بیمار  مطابقت کند. کفی‌ طبی اختصاصی با استفاده از یک قالب مخصوص که از پاهای بیمار گرفته می‌شودکه به  آن گچ  نیز می‌گویند، طراحی و ساخته می‌شود. با استفاده ازاین قالب می‌تواند هر گونه ناهنجاری یا نقصی که در ساختار پا وجود دارد را میتوان دید. تکنسین‌هایی و پرسنل تخصصی که در آزمایشگاه طراحی و ساخت کفی طبی و کفش طبی کار می‌کنند، با استفاده از قالب تهیه شده از پای بیمار و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، یک کفی اختصاصی برای آن بیمار طراحی کرده که فشارهای ناشی از بدشکلی پا را خنثی  و یا ناهنجاری‌های آن را اصلاح کند تا روند درمان آن ناهنجاری تسریع شود.

انواع کفی طبی در کفش های ورزشی :

  • کفی و کفش طبی عملکردی:

    این نوع کفی طبی در کفش طبی برای کنترل حرکتهای غیرنرمال و نادرست طراحی می‌گردد و بیشتر جهت درمان پادرد ناشی از حرکت غیرنرمال و درمان آسیب هایی  از قبیل درد ساق پا یا التهاب تاندون پا بکار برده می‌شوند. این نوع از کفی طبی در کفش طبی عملکردی ، اغلب از مواد نیمه سفتی مثل پلاستیک یا گرافیت ساخته می‌شود.

  • کفی و کفش طبی انعطاف پذیر: 

    این نوع از کفش ها دارای کفی طبی های نرم هستند و راحتی بیشتری را برای بیمار هدیه می‌کنند. این ازنوع ارتزها یا کفی طبی ها برای درمان بیماری هایی مثل زخم‌های پا  ناشی از دیابت و پینه پا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فوتبالیست‌ها و ورزش کاران در تمرین و در هر مسابقه مدت زیادی را مجبورندبدوند و ممکن است در حین ورزشدچار آسیب‌ هایی شوند که در میان ورزشکاران شایع است، همچنین  ممکن استحرکت‌های سریعی که برای گرفتن توپ انجام می‌دهند نیز بعضا  صدمات جدی و دردناکی را به پای ورزشکار وارد کند. آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد از توانیی پا، مانند پیچ خوردن و رگ به رگ شدن مچ پا و کشیدگی تاندون آشیل در میان ورزشکاران ، فوتبالیستها و بازیکنان  راگبی  شایع است.

آن دسته از ورزشکارانی که مانند بازیکنان فوتبال و راگبی کفش ورزشی مخصوص به پا استفاده می‌کنند، به کفی‌ طبی های مخصوصی  مانند کفی طبی فوتبالی برای کفش‌های جذب خود نیاز دارند. این کفی‌ طبی فوتبالی باید هیل کاپ و نگهدارنده گودی کف پا را دارا باشند تا بیشینه پایداری را به دست دهند. به علاوه کفی طبی فوتبالی باید خاصیت ضربه‌گیری بسیار بالایی داشته باشد تا فشار و کشش روی عضله‌ها را کاهش  و از آسیب دیدگی ها به پا جلوگیری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *