چه کسانی باید از بریس یا ارتوز استفاده کنند؟

درمان انحراف ستون فقرات


چه کسانی باید از بریس یا ارتوز استفاده کنند؟Reviewed by سلگی on May 4Rating: 5.0چه کسانی باید از بریس یا ارتوز استفاده کنند ؟چه کسانی باید از بریس یا ارتوز استفاده کنند ؟

چه کسانی باید از بریس یا ارتوز استفاده کنند؟

چه کسانی باید از بریس یا ارتوز استفاده کنند؟، موضوعی است که قصد داریم در این مقاله درباره ی آن بنویسیم. همانگونه که در مقالات قبلی و در بخش مرتبط با بریس توضیح داده شده است بریس‌ ارتوپدی یا ارتوزبه منظور رفع مشکلات عضلانی ـ اسکلتی طراحی و از آن (بریس)  در جهت هم‌راستا کردن، اصلاح موقعیت، نگه داشتن، پایدار کردن و محافظت از بخش‌های خاصی از بدن در دوران بهبود پس از صدمه و آسیب دیدگی استفاده می‌شود.

بریس brace ابزاری یا وسیله ای است برای حفاظت اندام بدن در برابر حرکت های که باعث رساندن آسیب بیشتر نشود و در اطراف اندام آسیب دیده قرار می گیرد و حرکت آن اندام را کنترل می کنند و یا شکل آن را تحت تاثیر قرار دهد. این وسیله برای اندام مختلف بدن با اشکال متفاوت ساخت.ه می شوند.

بریس کایفولوژیک
درمان انحراف ستون فقرات

پزشکان مربوطه معمولا بریس‌ ارتوپدی را برای کمک به درمان مشکلات زیر تجویز می‌کنند:

التهاب تاندون آشیل یا پارگی جزیی

فتق دیسک

ناپایداری کشکک زانو

پیچ خورد.ن و رگ به رگ شدن مچ پا

آسیب رباط طرفی داخلی

آرتروز انگشت شست

سندرم محل تقاطع

آرتروز زانو

آسیب رباط صلیبی قدامی

پارگی رباط صلیبی خلفی

آسیب دیدگی غضروف

شکستگی مچ پا

سندرم تونل کارپ

تنوسینوویت دکوروین

بریس ارتوپدی یا ارتوز چه کاربردهایی دارد؟

برای مثال کسانی که قوزک پای بسیار ضعیف دارند که به سمت داخل و یا خارج متمایل شده است یا نمیتوانند جلوی پای خود را به اندازه کافی برای پیاده‌ روی بالا نگه دارد،  می‌توانند از یک بریس کوتاه زیر زانو برای راه رفتن استفاده کنند.

و یا افرادی که زانوهای ضعیفی دارند،  که به محض اعمال بار به عقب و جلو خم می‌شود،  و یا اصلا ً نمی‌تواند وزن زیادی را تحمل کند،  اغلب به طور قابل ‌توجهی با یک بریس کامل استوار میشوند.  درواقع این بریس مفصل ران را به هنگام راه رفتن نگه می‌دارد و در بسیاری از موارد،  کاربر را از نیاز به استفاده از یک عصا برای حرکت یا نگه داشتن پای ضعیف بی نیاز میکند. قفل روی لولا ی زانو به کاربر اجازه می‌دهد که ماشه را برای نشستن خم کند.

فردی که پاهای او به خاطر ماهیچه‌های ضعیف باسن به سمت پایین یا بیرون حرکت می‌کند نیاز به طناب‌هایی دارند که به کمربند ویژه‌ای بالای باسن متصل میشوند.  تسمه طناب ( و ساق پا ) را به هم متصل می‌کند تا درست تراز شود.

اشخاصی که که ماهیچه‌های پشت آنها بیش از حد ضعیف است که نتوانند بدن خود را عمودی نگه دارند. احتیاج به داشتن بریس های ساق پا تا سطح سینه و متصل به یک کرست چرمی تقویت‌ شد.ه با فلز داشته باشد.  مفصل ران در باسن،  بالا تنه را مستقیما ً در طول راه رفتن نگه می‌دارد،  اما برای نشستن آزاد می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *