کفش طبی دکتر شول,کفش طبی زنانه,کفش طبی مجلسی زنانه,کفش طبی سفید,کفش طبی زنانه آریوان,کفش طبی پیاده روی,کفش طبی,کفش طبی بچه گانه ارمن,کفش طبی چه ویژگی دارد,کفش طبی آفاق,

نکاتی در مورد کفش های طبی | ویژگی های کفش طبیReviewed by یاسین بهره ملا on Nov 1Rating: 4.5نکاتی در مورد کفش های طبی | ویژگی های کفش طبی با مقاله نکاتی در مورد کفش های طبی در خدمت شما عزیزان هستیم . در مقاله نکاتی در مورد کفش های طبی سعی می کنیم ابتدا به معرفی کفش طبی بپردازیم و سپس

با عرض سلام خدمت شما همراهان همیشگی آرامیس طب ؛

با مقاله نکاتی در مورد کفش های طبی در خدمت شما عزیزان هستیم . در مقاله نکاتی در مورد کفش های طبی سعی می کنیم ابتدا به معرفی کفش طبی بپردازیم و سپس ویژگی های یک کفش طبی را بیان کنیم . با آرامیس طب همراه باشید . بسیاری از بیماری ها و درد هایی که در پاهای خود احساس می کنیم به دلیل پوشیدن کفش های نامناسب می باشند . کفش هایی که استاندارد های لازم را نداشته و صرفا جنبه تزئینی دارند و به پاهای شخص آسیب جدی وارد می کنند .

همانطور که می دانید وظیفه کفش حفاظت از پا در مقابل آسیب های محیط اطراف می باشد ولی بعضی از کفش ها نه تنها پاها را از خطرات محیط اطراف حفظ نمی کنند بلکه خود باعث ایجاد بیماری و وارد شدن ضربه به پاهای شخص می شوند . پوشیدن کفش نامناسب یکی از شایع ترین علت ها در بروز بیماری هایی مانند سائیدگی شست پا ، میخچه و فرورفتن ناخن در انگشت می باشد . کفش طبی مناسب با داشتن استانداردهای لازم از پای شخص به بهترین شکل ممکن حفاظت کرده و از بروز بیماری های پا و بعضا بیماری های ستون فقرات مثل انحراف ستون فقرات جلوگیری می کند .

نکاتی در مورد کفش های طبی | ویژگی های کفش طبی

نکات قابل توجه هنگام خرید کفش طبی

  •  کفش ها را هنگام عصر خریداری کنید ، زیرا هنگام عصر پاهای انسان به دلیل فعالیت در طول روز اندکی ورم می کنند .
  • خانم ها نباید کفش هایی با پاشنه های بلند تر از  سانتی را بپوشند .
  • هنگام خریدن کفش حتما دو کفش چپ و راست را امتحان کنید ، زیرا در برخی از افراد ممکن است اندازه پاها با هم متفاوت باشند . برای رفع این مشکل می توانید سایز کفش را متناسب با پای بزرگتر خریداری کنید و کف کفش بزرگتر را یک کفی نازک بیندازید .
  • با کفش چند قدمی راه بروید تا از راحتی آن به طور کامل مطمئن شوید .
  • کفشی را انتخاب و خریداری کنید که تا حد امکان به فرم پاهایتان باشد .
  • در هنگام خرید کفش به این نکته توجه داشته باشید که پنجه کفش اندکی بزرگتر از پنجه پاهایتان باشد . از خرید کفش هایی که پنجه تنگ دارند خودداری کنید ، زیرا به پاها آسیب جدی وارد می کنند .
  • هیچ وقت به این امید که کفش تنگ بعدا جا باز می کند کفش نخرید . پاشنه کفش در عین حال که باید در کفش احساس راحتی بکند ، باید فیت پا هم باشد .
  • به این نکته توجه داشته باشید که هنگامی که پاهایتان در کفش هستند باید بتوانید به راحتی انگشتانتان را خم و راست کنید .
  • کفش مناسب باید هم در ناحیه پنجه و هم در ناحیه پاشنه فیت و اندازه بوده و پاها در آن احساس راحتی کنند .
  • هیچ وقت به اندازه هایی که روی کفش های نوشته شده است اطمینان نکنید ، کفش را حتما باید پوشید و از راحتی و فیت بودن آن مطمئن شد .

کفش مناسب برای کودکان

کودکان تا زمانی که شروع به راه رفتن نکرده اند ، نیازی به پوشیدن کفش ندارند . کفش کودکان باید نرم و انعظاف پذیر باشد تا به پاهای آن ها فشاری وارد نشود . پنجه کفش کودکان باید به اندازه کافی پهن و جادار باشد تا بتوانند به راحتی انگشتان پای خود را درون آن خم و راست کنند . بهتر است که هنگام خرید کفش برای کودکان اندازه کفش به اندازه عرض یک انگشت بزرگتر خریداری شود . پاهای کودک را طی دورهای زمانی معین به منظور چک کردن علائم فشار کفش از قبیل : تاول ، قرمزی و … چک کنید .

چند ویژگی مهم کفش طبی

۱ – کفی کفش طبی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و از فشارهای وارد به کف پا جلوگیری کند :

در هنگام راه رفتن نیروی زیادی چیزی در حدود دو برابر وزن بدن به کف پا وارد می شود . کفی کفش طبی باید از استحکام کافی جهت خنثی کردن این نیروها برخوردار باشد .

۲ – اندازه کفش :

اگر کفش شما بیش از حد تنگ باشد ، مانع از خون رسانی به نقاط مختلف پا می شود . زخم شدن پا و قرمز شدن آن از جمله علائم پوشیدن کفش های تنگ و کفش غیر طبی می باشد . باید توجه داشت که کفش طبی نباید زیاد گشاد باشد زیرا سبب سائیدگی پا می شود . کفش طبی باید کاملا فیت پا بوده تا هم به خوبی از وارد آمدن نیرو به پاها جلوگیری کرده و هم از سائیدگی پاها جلوگیری شود .

۳ – متناسب بودن کفی کفش طبی و فرم بودن آن با قوس کف پای شما :

کفی طبی باید استحکام کافی جهت جلوگیری از نیروهای وارده به کف پا باشد . همچنین کفی طبی باید خاصیت الاستیکی داشته باشد و بتواند نیروها را به خصوص در ناحیه پاشنه پا به خوبی خنثی کند . پوشیدن کفش هایی که کفی آن ها از جنس چوب و یا MDF می باشند به هیچ وجه توصیه نمی شود حتی اگر به عنوان کفش طبی به فروش برسند . پوشیدن کفش هایی با کفی از جنس چوب به دلیل سخت بودن چوب می توانند به پا آسیب های جدی وارد کنند ، ولی کفش طبی با کفی طبی که خاصیت الاستیکی دارد به هیچ وجه کف پاها را اذیت نمی کند .

۴ – جادار بودن قسمت پنجه کفش طبی :

کفش طبی باید در قسمت پنجه پا دارای فضای مناسب برای خم و راست کردن انگشتان پا باشد . پنجه کفش طبی نباید آنقدر تنگ باشد که انگشتان پا روی یکدیگر قرار بگیرند و نه آن قدر گشاد باشد که انکشتان پا آزاد باشند و با کوچکترین فشار وارده به کفش آسیب جدی ببینند . این را هم در نظر بگیرید که باید از نوک انگشتان پا تا نوک کفش باید چیزی در حدود یک سانتی متر فاصله وجود داشته باشد که در هنگام برخورد پا به اجسام سخت و … به انگشتان پا آسیبی وارد نشود .

۵ –  رویه کفش طبی باید نرم و انعطاف پذیر باشد و حدالامکان از جنس چرم باشد :

باعث می شود تا سرما و گرمای وارده به کفش را کنترل کند . اگر توان خرید کفش های چرمی را ندارید ، می توانید از کفش هایی که از موارد ترکیبی درست شده اند ، استفاده کنید که عملکرد قابل قبولی دارند .

امیدواریم که مقاله نکاتی در مورد کفش های طبی برای شما کاربران همیشگی آرامیس طب مفید واقع شده باشد و از آن استفاده لازم را برده باشید . دیگر مقالات پزشکی وب سایت آرامیس را حتما مطالعه بفرمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *