شکل انواع کفی طبیReviewed by سلگی on May 21Rating:

شکل انواع کفی طبی

کفی طبی از نظر شکل و ساختار نیز به انواع مختلف  تقسیم میشود از قبیل :

۱- کفی طبی با حمایت کننده قوسی طولی.

۲- کفی طبی با پد متاتارسال (برای صافی قوس عرضی و درد انتهایی استخوان کف پایی).

۳-کفی طبی با بالابر پاشنه (برای کسانی که قد کوتاهی دارند) تقسیم می شوند.

کفی طبی

کفی طبی مواج :

کفی های مواج بیشتر برای رفع خستگی و جلوگیری از اعمال فشار به پاها استفاده می شوند و موارد استفاده درمانی آن ها محدود است و کفی های طبی دیگر نیز بسته به نوع عارضه به صورت خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

کفی طبی غیرمواج:

کفی های طبی غیرمواج در رفع خستگی مفید نیستند یا جذب شوک و امثال آن ها را انجام نمی دهند و درعین حال کفی های مواج برای اصلاح تغییر شکل، مثل صافی کف پا، نمی توانند کاربرد داشته باشند.

پزشک از کفی طبی و کفش طبی برای درمان مشکلات پا از قبیل خار پاشنه پا، آماس کیسه‌ی مفصلی، التهاب تاندون، زخم‌ پای ناشی از دیابت، پا درد . درد قوزک و پاشنه پا استفاده می‌کند. تحقیقات بالینی نشان می‌دهد که کفش و کفی طبی که توسط پزشک تجویز شده است، باعث کاهش درد و بهبود عملکرد پا می‌شود.

کفش‌ طبی نسبت به کفی‌ طبی قیمت بالاتری دارند، اما هزینه ی بیشتری که برای کفش طبی پرداخت می‌شود عموماً ارزشش را دارد. کفش‌های طبی برخلاف کفی‌های طبی بر اساس پاهای هر فرد قالب بندی و ساخته می‌شوند و از اندازه و متناسب بودن آن‌ها برای خود مطمئن خواهید بود. کفش‌های طبی سفارشی از مواد درجه یک ساخته می‌شوند و در صورت مراقبت صحیح دوام و ماندگاری زیادی خواهند داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *