کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان


انحراف ستون فقرات و انواع آنReviewed by سلگی on Oct 7Rating: 5.0انحراف ستون فقرات و انواع آناسکولیوز یا انحراف ستون فقرات بیش از 10 درجه دارد. درمان آن بسته به سن، درجه انحراف، محل و پتانسیل پیشرفت متفاوت خواهد بود. هدف متوقف کردن پیشرفت انحنا، بهبود جنبه‌های زیبایی‌شناختی مربوط به انحراف و اصلاح ناهنجاری‌های وضعیتی با افزایش ماهیچه‌های تنه و تسهیل کارکرد ریوی است. در این مطلب قصد داریم درباره این بیماری و درجات آن بیشتر توضیح دهیم.

انحراف ستون فقرات و انواع آن

انحراف ستون فقرات، انحراف ستون فقرات و انواع آن موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم.

انحراف ستون فقرات و انواع آن

اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات بیش از 10 درجه دارد. درمان آن بسته به سن، درجه انحراف، محل و پتانسیل پیشرفت متفاوت خواهد بود. هدف متوقف کردن پیشرفت انحنا، بهبود جنبه‌های زیبایی‌شناختی مربوط به انحراف و اصلاح ناهنجاری‌های وضعیتی با افزایش ماهیچه‌های تنه و تسهیل کارکرد ریوی است. در این مطلب قصد داریم درباره این بیماری و درجات آن بیشتر توضیح دهیم.

درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی
کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا ، بریس ، ساخت بریس ، درمان زانوی پرانتزی ، درمان انحراف ستون‌فقرات ، درمان کف پای صاف ، ارتوز ، ارتوپدی در ستارخان

انحراف ستون فقرات چیست؟

در اینجا قبل از هر چیز، کمی بیشتر در مورد این بیماری یاد خواهیم گرفت. و اینکه چگونه می‌توانیم آن را تشخیص دهیم؟ این بیماری یک تغییر شکل ستون فقرات است که شامل انحراف جانبی ستون فقرات همراه با چرخش مهره‌ها و جابجایی آن‌ها در صفحه قدامی-خلفی ستون فقرات است. این بیماری اغلب در نوجوانان تشخیص داده می‌شود. در حالی که این بیماری می‌تواند در افراد مبتلا به بیماری هایی مانند فلج مغزی و دیستروفی عضلانی رخ دهد، علت اکثر اسکولیوزهای دوران کودکی ناشناخته است.

اکثر موارد این بیماری خفیف هستند، اما برخی از انحراف‌ها با رشد کودکان بدتر می‌شوند. اسکولیوز یک بیماری پیشرونده است، یعنی با افزایش سن بدتر می‌شود. با این حال، این عارضه تا حدی یک بیماری غیر معمول است زیرا فاقد یک «مسیر قابل پیش‌بینی» است. به این معنی که نمی‌توان به سادگی تعیین کرد که پس از طی چه مدتی سال، چند درجه به شدت انحراف افزایش می‌یابد.

انواع مختلف انحراف ستون‌فقرات

انواع مختلفی از این انحراف وجود دارد:

  • انحراف با علت نامعلوم، شایع‌ترین نوع است و کودکان و جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • نوع دیگر به دلیل ناهنجاری‌های ناشی از رشد ناکافی مهره‌ها قبل از تولد رخ می‌دهد.
  • نوع بعدی با بیماری های عصبی یا عضلانی مرتبط است.
  • اسکولیوز به دلایل دیگر جراحات، تومورها، عفونت ها و غیره.

از آنجایی که این بیماری در کودکان ایجاد درد نمی‌کند، تنها با عدم تقارن شانه‌ها یا وجود قوز قابل تشخیص است. در بزرگسالان، می‌تواند منجر به درجاتی از درد شود زیرا این تغییر شکل می‌تواند باعث انقباض و درد در سایر مفاصل شود.

کلینیک تخصصی ارتوز و پروتز آرمیس طب مفتخر است با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارایه خدمات زیر به کلیه ی بیماران و مراجعه کنندگان گرامی باشد:

۱- طراحی و ساخت انواع اسپلینت های کودکان و بزرگسالان

۲- بریس های اصلاح کننده دفورمیتی های زانو و انحراف ستون فقرات و وسایل کمکی مختلف جهت اندام ها

۳- طراحی و ساخت پروتزها ی اندامها شامل زیبایی، مکانیکی و الکترونیکی

۴- اسکن فشاری کف پا و تجزیه و تحلیل راه رفتن با دستگاه های پیشرفته

۵- ساخت کفی‌طبی با روش های قالبگیری، CAD/CAM و…

۶- ساخت انواع کفی طبی و کفش طبی کودکان، کف پای صاف، دیابتی، دفورمیتی های پا، خارپاشنه و…

۷- درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

۸- درمان زانوی پرانتزی بدون جراحی

۹- درمان صافی کف پا بدون جراحی

۱۰- ساخت بریس – ساخت ارتوز

و کلیه ی خدمات مرتبط با ارتوپدی در کلینیک ارتوپد فنی آرامیس طب انجام می شود. جهت اخذ مشاوره همواره میتوانید در ساعات کاری کلینیک با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳

موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *