روش های درمان سیاتیک

روش های درمان سیاتیک

در اکثر مواقع سیاتیک  – درد شدیدی که از پشت ساق پا پخش می شود – در عرض چند هفته بهبود می یابد و منجر به آسیب دائمی نمی شود. اگر بعد از چند هفته درد شما برطرف نشد، به پزشک مراجعه کنید. اگر کنترل مثانه یا روده خود را از دست دادید یا درد شدید، ضعف عضلات یا بی حسی داشتید. برای درمان سیاتیک فورا به پزشک مراجعه کنید.

راه های درمان سیاتیک

به طور کلی می‌توانید با فعال ماندن، استفاده از مسکن‌ ها و انجام حرکات کششی و ورزش‌های خاص به تسکین کمردرد و سیاتیک کمک کنید. فیزیوتراپی ممکن است مفید باشد و جراحی ممکن است برای افرادی که مشکلات مداوم دارند، توصیه شود. برخی از گزینه های درمان سیاتیک عبارتند از:

تمرینات کششی و تقویتی

برنامه های ورزشی می توانند به بهبودی کمک کنند و ممکن است دفعات و طول دوره های مکرر کمردرد را کاهش دهند. مراجعه به فیزیوتراپیست که می تواند یک برنامه ورزشی فردی برای شما طراحی کند که شامل تقویت و تثبیت ماهیچه های حمایت کننده از ستون فقرات، کشش و همچنین ورزش های هوازی می شود، ممکن است کمک کند.

ماساژ

به طور قطع مشخص نیست که آیا ماساژ سیاتیک را بهبود می بخشد یا خیر، اما برخی افراد آن را مفید می دانند و خطر عوارض جانبی کمی وجود دارد. ماساژ ممکن است ماهیچه هایی را که دچار اسپاسم شده اند آزاد کند و باعث تسکین درد شود.
فیزیوتراپی
پزشک ممکن است شما را برای تجویز ورزش برای تقویت و تثبیت کمر و همچنین برای کمک به تسکین درد سیاتیک به فیزیوتراپیست ارجاع دهد .

طب سوزنی

طب سوزنی عبارت است از وارد کردن سوزن های ظریف به پوست در نقاط طب سوزنی سنتی که اعتقاد بر این است که بر روی نصف النهارهایی که در بدن می گذرد می نشینند.
شواهدی وجود ندارد که نشان دهد طب سوزنی در درمان سیاتیک موثر است، اگرچه برخی از افراد تسکین می یابند.

کیسه های گرما یا یخ

کیسه های حرارتی و کیسه های یخ یک درمان ساده خودی هستند که ممکن است درد و ناراحتی را در افراد مبتلا به کمردرد تسکین دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *