کمربند های ثبات دهنده طبیReviewed by سلگی on Sep 30Rating:

کمربند های ثبات دهنده طبی

کمربند های ثبات دهنده طبی  کمربند‌های ثبات دهنده از جنس مواد پلاستیکی تهیه می گردند. با توجه به جایگیری مناسب این کمربند‌ ها روی بدن، این نوع کمربند‌ ها می‌توانند تقریباً ۵۰% از حرکت‌ های ستون فقرات را محدود نمایند.

ترک‌خوردگی یا شکستگی استخوان اکثر مواقع می‌تواند با استفاده از یک کمربند طبی ثبات دهنده تحت درمان قرار گیرد و ممکن است بعد از عمل جراحی برای ایجاد امکان جوش خوردن استخوان‌ ها استفاده گردد.

کمربند‌ های ثبات دهنده، وزین و محکم می باشد و معمولاً استفاده از آنها برای افراد راحت نیست. این نوع کمربند‌ ها معمولاً در هنگام فعالیت استفاده می گردد و ممکن است دکتر دستور دهد در هنگام خوابیدن از تن بیمار در آورده شود.

 

کمربند های ثبات دهنده طبی
Therapeutic belt bracelet

کمربند های ثبات دهنده طبی

استفاده صحیح از کمربند طبی و موارد لزوم استفاده از آن این است که به شیوه صحیح ببندید، یعنی این که ساختار کمربند و بدن را مورد توجه داشته باشید و آن را درست ببندید و هم این که دقیقاً طبق دستور پزشک از آن استفاده نمایید.

اگر هنگام استفاده ار کمربند احساس راحتی ندارید، از پزشک خود بخواهید تا این اشکال را بررسی نماید.

کمربند را با لباس تهیه شده از پارچه قابل تنفس به تن کنید. کمربند طبی معمولاً از روی پیراهن بسته می‌ گردد تا از رطوبت بیش از حد یا ایجاد ناراحتی ممانعت کند.. پارچه نخی یکی از بهترین پارچه‌های با قابلیت تنفس می باشد. آن را در محل مناسب ببندید. اگر بریس کمری برایتان تجویز گردیده، کمربند را به روش صحیح دور کمر خود ببندید.

موارد منع استفاده از کمربند طبی بدین صورت است که متکی صد در صد به آن نباشید. این وسیله طبی برای تقویت ماهیچه‌ های ضعیف شده مرکزی تهیه شده اند و لزومی ندارد که جایگزین ماهیچه‌ها گردد.

حداکثر تلاش خود را کرده تا به کمربند متکی نگردید و از آن فقط برای نگهداری بیشتر استفاده نمایید. در حمام کمربند طبی را نبندید، چون بریس خیس می‌ گردد و پوست را تحریک می‌ نماید.

کمربند طبی بیمار دیگری را نبندید وآن را هم به کسی امانت ندهید. زیرا برای هر بیمار مخصوص شرایط و نیاز های مخصوص بدن بیمار ساخته و تهیه شده است. شاید به نظر برسد که با گرفتن کمربند کسی به امانت هزینه ای را صرفه جویی می نمائید، ولی در طولانی مدت آسیب بیشتری به کمرتان می رساند که برای رفع آن بایستی چندین برابر هزینه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *