کفی طبی و افراد نیازمند به آنReviewed by سلگی on May 29Rating:

کفی طبی و افراد نیازمند به آن

وظیفه هر کفی طبی و کفش طبی باید این باشد که انواع ناهنجاری های بدن و یا الگوهای غلط راه رفتن را اصلاح کند. این کفی ها تنها به منظور تصحیح صافی کف پا به کار گرفته نمی شوند؛ بلکه هدف اصلی آن ها راحت تر کردن ایستادن، راه رفتن و دویدن است. به این ترتیب که به مقدار بسیار کمی، زاویه هایی را که در آن ها به پا ضربه می خورد، تغییر می دهند.

چه افرادی به انواع کفی طبی احتیاج دارند ؟

۱- افراد دارای ناهنجاری های متحرک

 ۲- افراد دارای ناهنجاری های ثابت برای کاهش درد و توزیع فشار.

 ۳- افراد دارای پاهای دردناک برای کاهش درد مانند خار پاشنه و التهاب کیسه زلالی زیرپاشنه و …

 ۴- برای جلوگیری از تغییر شکل پا. اگر این کفی ها برای کودکان در سنین ۷ تا ۱۲ سال که کف پای آن ها درحال شکل گیری است، مورد استفاده قرار گیرد حاصل آن برخورداری از کف پایی استاندارد تا آخر عمر است.

بیمارانی هستند که به دلیل مشکلاتی از قبیل قطع عضو در ناحیه پا و یا قسمتی از پنجه و دیگر بیماری ها دچار دفورمیتی و ناهنجاری شده اند که استفاده این افراد از کفش طبی و کفی طبی مخصوص می تواند، کمک قابل توجهی را به این عزیزان بکند.

پزشک از کفی و کفش طبی برای درمان مشکلات پا از قبیل خار پاشنه پا، آماس کیسه‌ی مفصلی، التهاب تاندون، زخم‌ پای ناشی از دیابت، پا درد . درد قوزک و پاشنه پا استفاده می‌کند. تحقیقات بالینی نشان می‌دهد که کفش و کفی طبی که توسط پزشک تجویز شده است، باعث کاهش درد و بهبود عملکرد پا می‌شود.

 کودکان درمنزل بهتر است پابرهنه بوده ولی گاهی باید  از کفش طبی استفاده کنند.بدین ترتیب پای کودک آزاد  بوده و ضمن راه رفتن مفاصل پا و زانوو عضلات پا و زانواز حرکات  خوبی برخوردار  بوده.عضلات کف پا تقویت شده و قوس طولی کف پا شکل مناسب به خود میگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *