کفش طبی و جنس و شکل کفی هاReviewed by سلگی on Oct 16Rating:

کفش طبی و جنس و شکل کفی ها

کفش طبی و جنس و شکل کفی ها اصطلاحا کفش طبی به کفشی می گویند که در کارگاهی خاص، با تجویز پزشک و زیر نظر مهندسین ارتوپدی فنی طراحی و تهیه گردد. بیمارانی می باشند که به دلیل مشکلاتی از قبیل قطع عضو در ناحیه پا و یا قسمتی از پنجه و دیگر بیماری ها دچار دفورمیتی و ناهنجاری گردیده و استفاده این اشخاص از کفش طبی و کفی های مخصوص می تواند، کمک شایانی را به این افراد بکند.

کفش های طبی معمولی

اما در مورد کفش طبی و جنس و شکل کفی ها باید بگوییم که کفش هایی که در بازار و مغازه های کفش فروشی است و گاهی برای فروش بیشتر، آنها را کفش طبی می نامند. اینها ممکن است طبی نباشند. بعضی از کفش ها هم در بازار است که کفش طبی گفته می شود. این کفش ها گرچه طبی نیستند ولی ساختار طبیعی پای سالم را در نظر گرفته اند. این کفش ها فقط مناسب افراد سالم می باشند و برای کسانی که با مشکلات و دمفورمیتی های شدید روبرو هستند گزینه طبی و مناسبی نیست.

کفش طبی و جنس و شکل کفی ها

کفی های طبی

وظیفه هر کفی کفش باید این باشد که انواع ناهنجاری های بدن و یا الگوهای غلط راه رفتن را اصلاح نماید. این کفی ها فقط برای اصلاح صافی کف پا به کار گرفته نمی گردند. بلکه هدف اصلی آن ها راحت تر کردن ایستادن، راه رفتن و دویدن می باشد. بنابراین به مقدار بسیار کمی، زاویه هایی را که در آن ها به پا ضربه می خورد، تغییر می دهند. هر شخصی با مقدار مشخصی از یک لایه نرم در کف پای خود جان تازه ای می گیرد. این لایه بالشتکی به صورت طبیعی امواج ضربه ای را که به کف پا وارد می گردند، ملایم تر می کند. و به روشی مناسب به کل پا اعمال می شود. متاسفانه با افزایش سن افراد این لایه طبیعی در طول زمان اثر خود را از دست می دهد و رو به تحلیل و کم شدن می رود.

جنس و شکل کفی ها

کفی ها از نظر جنس به ۳ دسته تقسیم می شوند:

کفی ها از نظر شکل و ساختار نیز به انواع مختلف تقسیم می شوند:

  • کفی با حمایت کننده قوسی طولی
  • کفی با پد متاتارسال برای صافی قوس عرضی و درد انتهایی استخوان کف پایی
  • کفی با بالابر پاشنه برای کسانی که قد کوتاهی دارند

 

کفی های مواج بیشتر برای رفع خستگی و جلوگیری از اعمال فشار به پاها استفاده می گردند و مورد استفاده درمانی آن ها محدود می باشد و کفی های دیگر نیز بسته به نوع عارضه به صورت خاص مورد استفاده قرار داده می شوند.

باید بدانیم که کفی های طبی غیرمواج در رفع خستگی سودمند نمی باشند یا جذب شوک و امثال آن ها را ندارند و در عین حال کفی های مواج برای اصلاح تغییر شکل، مثل صافی کف پا، کاربردی ندارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *