کفش طبی و انواع کفی مواجReviewed by سلگی on Oct 18Rating:

کفش طبی و انواع کفی مواج

کفش طبی و انواع کفی مواج کفی های مواج به دو دسته کفی عمومی و کفی طبی برای پاهای خاص تقسیم می گردند. در نوع عمومی، این کفی ها کار پمپاژ خون، تقسیم وزن بدن در سطح کف پا و جذب شوک ها را به عهده دارند.

سه دسته انواع پاهای خاص برای کفی ها

  • کسانی که دارای خار پاشنه یا همان زایده ای درقسمت جلوی استخوان پاشنه می باشند. آنها هنگام راه رفتن، احساس درد در پاشنه می کنند.
  • کسانی که افت قوس طولی پا دارند و همچنین برای استفاده، در بخش علمی تکمیلی در ارتوپدی و توانبخشی پیشنهاد می گردد.
  • کفی های مواج به واسطه جریان مواد سیال بر نقاط واکنش کف پا تاثیر می گذارند و با ماهیچه، رگ ها و تاندون ها سروکار دارند.

 

کفش طبی و انواع کفی مواج
Orthopedic Shoe

 

در کفش های تیز، کوچک ترین ضربه که به کفش وارد شود، مستقیماً به کمر منتقل می گردد. درحالی که در کفش های نوک گرد این ضربه ها کنترل می گردد. در یک کفش طبی مناسب، پاشنه و پنجه کفش باید گرد و خورده شود تا فشار را کم کند و انرژی زیادی از فرد هنگام راه رفتن نگیرد. نصب یک قالب مناسب در کفشی با این مشخصات باعث می شود، فرد احساس کند که در منزل نشسته و با تکان پاهایش بر روی وردنه وریدهای پایش را استراحت می دهد. برای کسانیکه صافی کف پا دارند هم مناسب می باشد.

 

کفش طبی و انواع کفی مواج
Wavy subsoil

 

 استفاده کفی های طبی در هر نوع کفشی

کفش خریداری شده باید دارای ویژگی های خاصی باشد. امروزه تولید کننده ها به خاطر منافع شخصی و مالی دنبال مد و جنس ارزان قیمت می باشند. کفش تولید شده فضای مناسبی برای نصب کفی های طبی ندارند و از کفش بیرون می زنند. کفش باید با رعایت اصول پزشکی تهیه گردد و قالب طبی آن نیز توسط یک صنعت کار تهیه و در کفش طراحی شود.

مراقبت از کفش های طبی

امروزه به دلیل افزایش روز افزون قیمت مواد اولیه موجب گردیده که هر روز قیمت این نوع کفش ها زیاد شود و مدت زمان سفارش و ساخت طولانی تر گردد. پس باید در مورد مراقبت و نگهداری بهتر و طول عمر بیشتر کفش ها به نکات زیر دقت کنیم.

  •  حداقل هفته ای دوبار واکس بزنید.
  • چون برای ساخت کفش های طبی از چرم و مواد طبیعی استفاده می شود از شستن آن ها جدا خودداری کنید.
  • در کفش های طبی معمولا از نوع و مدل ساق بلند و بندی استفاده می شود برای پوشیدن و در آوردن کفش، بندها را بیشتر باز کنید.
  • استفاده مکرر از کفش ها باعث ساییدگی زیره و تغییر حالت اولیه آن می شود که حتی اثر اصلاحی و درمانی آن را از بین می برد و به بدتر شدن وضعیت پا منجر می شود که باید تقریبا هر سه ماه یک بار جهت اصلاح آن اقدام کنید.

نکته

متاسفانه آمار بیماران دیابتی رو به افزایش می باشد و کفش طبی و انواع کفی مواج برای این بیماران برای این که در آینده دچار قطع عضو نگردند مناسب می باشد. در کنار دیگر درمان ها نیاز به مراقبت از پا و استفاده از کفش طبی دارند که این امر در این عزیزان خیلی لازم و ضروری به نظر می رسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *