کاربرد کفش و کفی طبی در درمان ناراحتی های پاReviewed by سلگی on Aug 16Rating:

کاربرد کفش و کفی طبی در درمان ناراحتی های پایی

برای اینکه در مورد کاربرد کفش و کفی طبی در درمان ناراحتی های پا صحبتی داشته باشیم باید بگوییم که کفش وسیله‌ای برای حفاظت و پوشانیدن پا در موقع راه رفتن می باشد. کفش طبی نقش مهمی در جلوگیری از برگشت تغییر شکل‌های اصلاح شده پا، از آمدن فشار بیش از حد روی یک قسمت از پا جلوگیری می کند و فشار را به قسمت‌های دیگر پا تقسیم  و باعث کاهش درد در کف پا و خصوصا در زانو می شود.

کاربرد کفش و کفی طبی در درمان ناراحتی های پا

استفاده از کفش طبی در جامعه حالت تجاری پیدا کرده و هر نوع کفش راحت و استانداردی را کفش طبی نام گذاری می کنند. منظور از طبی یعنی ساخت کفش متناسب با مشکل ساختاری کف پا و زانو و کمر یک فرد. مثلا فردی با آرتروز زانو ممکن است از کفی و کفش خاصی استفاده کند که با کفی و کفش طبی فردی که دارای کف پای صاف یا دیابت و …. می‌باشد پس ساخت آن متفاوت است.

استفاده از کفی طبی و کفش طبی برای موارد زیر تجویز می شود:

۱- درد کف پا

۲- کف پای صاف

کفی طبی برای کف پای صاف یکی از رایج ترین علت ساخت کفی طبی  می‌باشد. کف پای صاف می‌تواند علتی برای کمردرد، زانوردرد و حتی انحرافات ستون فقرات باشد و توصیه ما این است که بعد از سن ۳ سالگی از کفی طبی برای کف پا صاف استفاده شود.

با استفاده از کفی و کفش طبی می‌توان حرکات بعضی از مفاصل دردناک مثلا (هالوکس والگوس پا) در موقع راه رفتن و همچنین باعث توزیع نیرو در مفصل زانو می شود و عمل اصلاح و کاهش درد زانو را برای بیمار به وجود می آورد.

از کاربرد کفش و کفی طبی در درمان ناراحتی های پا، کمک به کنترل درد سیاتیک، اصلاح وضعیت راه رفتن کودکان، بیماران دیابتی، زانو پرانتزی و ضربدری، پیچ خوردگی مچ پا و بی حسی پا می باشد.

کفی طبی,کفی طبی برای کف پای صاف,کفی طبی ژله ای,کفی طبی به انگلیسی,کفی طبی کف پای صاف,کفی طبی افزایش قد,کفی طبی سیلیکونی,کفی طبی پا,کفی طبی برای صافی کف پا,کفی طبی چرمی,
کفی طبی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *